چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاسقوط «الکترون» به حفره‌های امنیتی

سقوط «الکترون» به حفره‌های امنیتی

یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی در چارچوب نرم‌افزاری الکترون کشف شده که امنیت هزاران اپلیکیشن و نرم‌افزار رایانه‌ای را به مخاطره انداخته است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

چارچوب نرم‌افزاری الکترون یک چارچوب منبع باز است که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای سیستم‌های عامل مختلف، امکان توسعه و طراحی نرم‌افزارهای با محیط گرافیکی را می‌دهد.

حالا به تازگی پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که در چارچوب نرم‌افزاری الکترون یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی جدید کشف و دریافت کرده‌اند که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران نرم‌افزارهای مربوطه دسترسی پیدا کنند و خطرات و تهدیدات زیادی را برای کاربران ایجاد کنند.

براندان اسکاروِل – یکی از پژوهشگران و محققان شرکت امنیت سایبری Trustwave – که از این حفره‌های امنیتی پرده‌برداری کرده است، می‌گوید که توسعه‌دهندگان این نرم‌افزارها باید فکری به حال انتشار به‌روزرسانی و نسخه‌های جدیدی که حاوی وصله‌های امنیتی است، باشند تا نسخه‌های آلوده و معیوب نرم‌افزاری مربوطه را که اطلاعات کاربران را به خطر می اندازد، اصلاح کرده و مشکل مذکور را برطرف سازند.

منبع: وبسایت cyber scoope

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید