جمعه 27 مهر 1403
خانهخبرخواندنی‌هامدیر اوقاف فارس: آماده جمع آوری تابلوی امامزاده مجاور تخت جمشید هستیم

مدیر اوقاف فارس: آماده جمع آوری تابلوی امامزاده مجاور تخت جمشید هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اگر تابلوی نصب شده در ورودی امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت حریم قانونی تخت جمشید را نقض کرده باشد به قانون تمکین و آن را جمع آوری خواهیم کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از چمدان: نصب تابلو ورودی امامزاده‌ ابراهیم و در پی آن اطلاع از ساخت و ساز در این محل که در همسایگی تخت جمشید قرار دارد در حدود یکماه گذشته به سوژه داغ برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل و نسبت به  نقض کردن حریم تخت جمشید مطالبی مطرح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این زمینه به ایرنا گفت: بنای مرقد امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت از قدمت تاریخی برخوردار است به گونه‌ای که در تحقیقاتی که در ماه گذشته در این خصوص به صورت میدانی انجام شد به گفته ریش سفیدان و سالمندان این منطقه از زمانی که آنها یاد می‌دهند و حدود هشتاد سال پیش این مقبره در این مکان قرار داشته است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: در پی درخواست یکی از اعضای هیات امنای امامزاده ابراهیم مرودشت تابلویی در قسمت ورودی این محل نصب و هزینه آن نیز توسط اداره کل اوقاف فارس پرداخت شد که نصب این تابلو سرآغاز هجمه علیه این امامزاده بود.

وی اظهار کرد: این در حالی بود که مقبره امامزاده ابراهیم سال‌ها در این منطقه وجود داشته است و به گفته اهالی، هرساله هیات‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی به سمت این امامزاده حرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به انجام یکسری تعمیرات در این محل به دلیل فرسودگی و احتمال تخریب بنای مرقد امامزاده اشاره و بیان کرد: اقدامات عمرانی که از ابتدای تابستان امسال در این محل شروع شده بود نیز اکنون به دلیل همین حاشیه ها متوقف شده و پیش بینی می‌شود با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بزودی ساخت و ساز در این محل از سر گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه هنوز تابلو این امامزاده در محل ورودی نصب است بیان کرد: اگر تابلو نصب شده در ورودی این امامزاده حریم تخت جمشید را نقض کرده باشد آمادگی داریم برابر مقررات عمل کرده و تابلو را جمع آوری کنیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید