پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه 152 ایران درهزینه قبوض،میان 180کشور

رتبه 152 ایران درهزینه قبوض،میان 180کشور

رتبه آنلاین| هزینه آب و برق و گرما و جمع‌آوری زباله‌های خانگی در کشورهای مختلف متفاوت است و بسته به ساختار اقتصادی هر کشور این هزینه‌ها متفاوت است.


به گزارش رتبه آنلاین، مردم در کشور دومینیکا برای تامین آب و برق و گرمای مورد نیاز برای یک آپارتمان ۸۵ متری ۵۲۵.۹۳ دلار در ماه پرداخت می‌کنند که البته این مبلغ شامل هزینه‌ای هم هست که مردم برای جمع‌آوری زباله‌ها به شهرداری می‌پردازند .

دومین کشور دنیا در این فهرست، کشور آروبا است که کشوری کوچک در منطقه کاراییب است. هزینه قبوض ساکنان یک آپارتمان ۸۵ متری در این کشور برابربا ۴۵۰ دلار در هر ماه است. کشورهای گوام و جزایر کیمن و گرین‌لند در این رده‌بندی جایگاه سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

هزبنه قبوض ساکنان یک آپارتمان ۸۵ متری در نروژ برابر با ۳۰۸.۸۲ دلار امریکا اعلام شده است و این کشور در فهرستی که  از کشورهای پرداخت کننده بالاترین هزینه ها برای قبوض در هر ماه ایجاد شده است، جایگاه نهم را دارد.

آلمان در این رده بندی جایگاه شانزدهم، بریتانیا جایگاه نوزدهم و دانمارک جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده‌اند و متوسط هزینه‌ای که هر ماه برای تامین این نیازهای اولیه در کشورهای مذکور پرداخت می‌شود به ترتیب ۲۵۳.۲۳ دلار،۲۴۶.۱ دلار  و ۲۴۰.۷۰ دلار امریکا است.

این گزارش بر مبنای اطلاعات سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی تهیه شده‌است و متوسط پرداختی ساکنان آپارتمان ۸۵ متری در این بازه زمانی به عنوان متوسط هزینه قبوض در این فهرست قرار گرفته است.

 جایگاه ایران کجاست

طبق این گزارش متوسط هزینه خانوارهای ایرانی برای قبوض ماهانه برابر با ۵۳.۳۵ دلار امریکا است و این کشور در میان۱۸۰ کشور مورد مطالعه جایگاه  ۱۵۲ را دارد. هزینه تامین انرژی برق و آب و گرما و جمع‌آوری زباله برای یک آپارتمان ۸۵ متری در ایران شبیه کشورهای مراکش و سودان و چین و پاراگوئه است.

کمترین هزینه قبض‌های ماهانه به کشور ترکمنستان اختصاص دارد. ساکنان آپارتمان‌های ۸۵ متری در ترکمنستان، برای تامین برق و آب و گرما و جمع آوری زباله تنها ۹ دلار در هر ماه می‌پردازند و کشورهای کوبا و تاجیکستان و اتیوپی و مصر از این نظر در جایگاه بعدی قرار دارند. متوسط هزینه قبوض در کشور تاجیکستان برابر با ۲۱.۸۰ دلار  است.

هند در این فهرست جایگاه ۱۷۲ را دارد. هزینه قبوض در این کشور برابر با ۳۲.۰۶ دلار در هر ماه است و عربستانی ها ۴۴.۲۸ دلار  می‌پردازند. در کشور مسلمان مالزی هزینه قبوض ماهانه برابر با ۵۰.۰۹ دلار در هر ماه است در حالیکه مردم ونزویلا ماهانه  ۴۸.۳۴ دلار می‌پردازند.

هزینه قبوض برای آپارتمان ۸۵ متری

هزینه قبض‌های ماهانه (دلار امریکا)نام کشور

رتبه

۵۲۵.۹۳

دومینیکا۱
۳۰۸.۸۲نروژ

۹

۲۵۳.۲۳

آلمان۱۶
۲۰۹.۲۱سوییس

۳۴

۲۰۰

افغانستان۴۰
۱۶۲.۰۸امریکا

۵۶

۱۴۳.۳۷

کانادا۷۰

۱۴۲.۷۹

روسیه۷۱
۱۲۹.۳۶امارات

۷۸

۱۰۳.۴۰

آذربایجان۹۶
۹۵.۸۹ترکیه

۱۰۱

۶۳.۹۵

پاکستان۱۳۷

۶۲.۸۳

اندونزی

۱۳۹

۵۳.۳۵ایران

۱۵۲

۵۲.۹۹

چین۱۵۳
۹ترکمنستان

۱۸۰

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید