شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمقایسه اجاره بهای آپارتمان درایران و جهان

مقایسه اجاره بهای آپارتمان درایران و جهان

 

یکی از مهمترین دغدغه های مردم تامین مسکن است و این دغدغه نه تنها برای مردم ایران بلکه برای تمامی مردم جهان اهمیت دارد. 


ایران هشتاد و هفتمین کشور دنیا

به گزارش رتبه آنلاین، در سال‌های اخیر  شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در ایران بودیم  و همین افزایش بی‌سابقه باعث شد تا بخش زیادی از مردم توانایی مالی لازم برای خرید یا اجاره واحد مسکونی مورد نیاز خود را نداشته باشند. ولی سوال اصلی این جاست که ایران از نظر متوسط هزینه اجاره آپارتمان در کجای دنیا قرار گرفته است؟

مطالعات  انجام شده توسط یک مرکز مطالعاتی  در امریکا نشان می دهد ایران در میان ۱۸۱ کشور دنیا ، از نظر قیمت اجاره  آپارتمان جایگاه ۸۷ را دارد. در این مطالعه هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر و در پایتخت در نظر گرفته شده است. آپارتمانی  که برای خانواده چهار نفری مناسب است و برای تهیه این آمار، هزینه اجاره بها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی مورد مطالعه قرار گرفت و متوسط هزینه بر مبنای این مجموعه از داده‌ها محاسبه شد.

طبق این گزارش متوسط  هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر در پایتخت ایران برابر با ۱۰۵۸.۲۰ دلار امریکا است و ایران از نظر هزینه اجاره آپارتمان در شرایطی مانند پرتقال و آندورا و اسلوانی و جیبوتی قرار گرفته است. در صدر این فهرست مونا کو و در انتهای فهرست کشور کوچک بوتان قرار دارد.

 بیشترین هزینه  اجاره آپارتمان در کجاست

موناکو ، کشور کوچکی که در مرز فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است و از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی در میان کشورهای بسیار مرفه دنیا قرار دارد، رکورد بالاترین اجاره بهای آپارتمان را به خود اختصاص داده است. در بازه زمانی مورد مطالعه متوسط قیمت اجاره هر آپارتمان در هر ماه برابر با ۱۶ هزار و ۳۸۶.۷۳ دلار امریکا بود که پرداخت آن تنها برای ساکنان ثروتمند موناکو امکان‌پذیر است.

ولی  نکته جالب این‌جاست که بدانید دومین کشور دنیا از نظر قیمت بالای اجاره بهای آپارتمان کشور آنگولا است. در این کشور هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه ۶ هزار و ۷۲۵ دلارامریکا است که پرداخت آن برای بیشترین شمار از مردم این کشور غیرممکن است و به همین دلیل است که ساکنان این کشور از نظر شرایط زندگی و سطح امکانات در وضعیت نامطلوبی قرار دارند. متوسط اجاره بهای آپارتمان در گینه نوی پاپایو برابر با ۵ هزار و ۵۳۱ دلار  و در سنگاپور برابر با ۴ هزار و ۹۵۰ دلار  امریکا  است و این دو کشور جایگاه سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. کشورهای برمودا، هنگ کنگ، قطر، لیبریا، گیبرالتار(کشور کوچکی عضو اتحادیه اروپا)و امارات متحده عربی در این رده‎بندی جایگاه پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

 کمترین هزینه اجاره آپارتمان در کجاست

آخرین کشور این فهرست، کشور بوتان است و هزینه‌ای که مردم برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه باید بپردازند تنها ۸۰ دلار و ۴۷ سنت در هر ماه است. کشورهای نپال، پاکستان،لسوتو، یمن و گامبیا در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند . متوسط هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در نپال برابر با ۱۹۶.۹۹ دلار، در پاکستان ۲۶۳.۱۷ دلار، در لسوتو۲۹۳.۱۷ دلار،در یمن ۳۲۵.۹۴ دلار و در گامبیا ۳۳۴.۶۴ دلار در هر ماه است.

رده بندی بالاترین اجاره بهای آپارتمان سه خوابه
اجاره ماهیانه(دلار)نام کشوررتبه
۱۶۳۸۶.۷۳موناکو۱
۶۷۲۵آنگولا۲
۵۵۳۱.۲۶گینه نو پاپایو۳
۴۹۵۰.۸۹سنگاپور۴
۴۹۲۸.۵۷برمودا۵
۴۸۲۱.۹۷هنگ کنگ۶
۳۸۱۲.۱۲قطر۷
۳۵۰۰لیبریا۸
۳۳۲۵.۵۷گیبرالتار۹
۳۲۶۸.۳۳امارات۱۰

 

 

هزینه اجاره هر واحد آپارتمان در کشورهای مختلف
مبلغ اجاره(دلار  امریکا)نام کشوررتبه در جهان
۳۰۲۱.۱۹سوییس۱۳
۲۱۴۶.۱۶آذربایجان۳۰
۲۰۱۱.۳۹بریتانیا۳۲
۱۹۲۲.۱۹ونزویلا۳۹
۱۶۸۵.۹۸امریکا۴۹
۱۵۹۲.۳۹کانادا۵۳
۱۳۶۹.۰۹روسیه۶۴
۱۳۴۱.۱۷چین۶۵
۱۱۱۲.۲۵قزاقستان۷۹
۱۰۵۸.۲۰ایران۸۷
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید