پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیآموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاجرین افغان در ایران

آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاجرین افغان در ایران

پس از دو سال پیگیری و همکاری مشترک میان دو شرکت ایرانی و آلمانی، آموزش اتباع افغانی در ایران آغاز می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از روابط عمومی گروه پارسیان هوشمند، نشست جمع بندی برای جذب سرمایه گذاری دولت آلمان جهت آموزش اتباع افغانی در ایران برگزار شد.

بر اساس این اطلاع، در نشست مشترک شرکت آلمانی سکوا و هیات همراه با شریک تجاری ایرانی(گروه پارسیان هوشمند) که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، مبحث «فراهم آوردن مهارت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی برای مهاجرین افغان» با حضور معاون امور بین الملل اتاق تهران پیگیری شد.

بر اساس این گزارش، از سال 2014 وزارت «توسعه همکاری‌های بین‌الملل آلمان» پروژه‌هایی را به منظور مبارزه با دلایل مهاجرت و سامان بخشیدن به وضعیت پناهندگان تامین کرده تا طی سه سال 5 میلیون یورو به صورت بلاعوض در جوزه آموزش اتباع افغان در ایران سرمایه گذاری شود.

قابل ذکر است که هدف از این پروژه، تثبیت وضعیت کشورهای پذیرنده و حمایت از پناهندگان، آوارگان و افرادی است که تصمیم به بازگشت به موطن اصلی خود گرفته‌اند.

بر پایه این اطلاع، پروژه پیشنهادی مشترک گروه پارسیان هموشمند و شرکت سکوا آلمان تحت همین رویکرد پیگیری شد و حالا پس از 2 سال پیگیری های مستمر، تامین مالی با هدف فراهم آوردن مهارت های حرفه‌ای و کارآفرینی برای مهاجرین افغان فراهم شده تا اتباع افغان ساکن در ایران بتوانند با استفاده از این مهارت ها، نسبت به بازسازی اقتصادی افغانستان پس از بازگشت به موطنشان موفق باشند .

همچنین از طرف دیگر به دلیل رقابت شدید موجود در این حرفه ها در ایران با یادگیری این مهارت ها ،افغان ها شانس بیشتری برای ادغام در بازار کار در ایران  یا برگشت به موطن خویش خواهند داشت.

گفتنی است نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تهران،سفارت آلمان،امداد بین‌المللی و شورای پناهندگان نروژی و دانمارکی نیز ازحامیان اصلی این پروژه و توانمندسازی اتباع افغانی در ایران هستند.

گزارش تصویری:

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید