چهارشنبه 22 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریشادترین مردم جهان

شادترین مردم جهان

در این گزارش، رتبه آنلاین به بررسی لیست شادترین مردم جهان میپردازد.

برد شش ساله برای شادترین ملت جهان :

بر اساس رتبه بندی گزارش جهانی شادی که عمدتاً بر اساس ارزیابی های زندگی از نظرسنجی جهانی گالوپ انجام شده است، فنلاند برای ششمین سال متوالی شادترین کشور جهان است.

کشور شمال اروپا و همسایگانش دانمارک، ایسلند، سوئد و نروژ همگی در معیارهایی که این گزارش برای توضیح یافته‌های خود استفاده می‌کند امتیاز بسیار خوبی کسب می‌کنند: امید به زندگی سالم، تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، فساد کم، سخاوت در جامعه‌ای که مردم از آن مراقبت می‌کنند. یکدیگر و آزادی در تصمیم گیری های کلیدی زندگی.

اما از آنجایی که همه ما نمی توانیم به فنلاند نقل مکان کنیم،

آیا جوامع دیگر می توانند از این رتبه بندی ها بیاموزند؟

«آیا آنها کارهایی را انجام می‌دهند که آرزو می‌کردیم قبلاً دیده بودیم و بتوانیم آن را شروع کنیم؟ یا چیزی منحصر به فرد در مورد آب و هوا و تاریخ آنها است که آنها را متفاوت می کند؟ و خوشبختانه، حداقل از دیدگاه من، پاسخ اولی است.

نگاه کل نگر به رفاه همه اجزای یک جامعه و اعضای آن باعث ارزیابی بهتر زندگی و کشورهای شادتر می شود. این گزارش می‌گوید: «هدف هر نهادی باید کمک به آنچه که می‌تواند به رفاه انسان باشد، که شامل حسابرسی برای نسل‌های آینده و حفظ حقوق اولیه بشر است.»

هلند (شماره 4)، سوئیس (شماره 8)، لوکزامبورگ (شماره 9) و نیوزیلند (شماره 10) 10 تیم برتر را تکمیل می کنند. استرالیا (شماره 12)، کانادا (شماره 13)، ایرلند (شماره 14)، ایالات متحده (شماره 15) و بریتانیا (شماره 19) همگی به جمع 20 تیم برتر راه یافتند.

در حالی که همان کشورها سال به سال در 20 کشور برتر ظاهر می شوند، امسال یک شرکت جدید وجود دارد: لیتوانی. کشور بالتیک طی شش سال گذشته به طور پیوسته از رتبه 52 در سال 2017 به رتبه 20 در آخرین فهرست صعود کرده است. و سایر کشورهای حوزه بالتیک، استونی (شماره 31) و لتونی (شماره 41) نیز در این رتبه ها صعود کرده اند.

هلیول گفت: «این اساساً همان داستانی است که در بقیه اروپای مرکزی و شرقی در حال پخش است. او گفت که کشورهای آن مناطق “احتمالاً آن گذار پس از 1990 را عادی کرده اند و با گذشت سالها [احساس] استحکام بیشتری در هویت جدید خود می کنند”. فرانسه در گزارش امسال از بین 20 کشور برتر خارج شد و به شماره 21 رسید.

کشورهایی که از نظر شادی در رتبه پایین تری قرار گرفتند :

در انتهای فهرست، افغانستان در رتبه 137 قرار دارد. لبنان یک رتبه بالاتر در رتبه 136 قرار دارد. میانگین ارزیابی های زندگی در این کشورها بیش از پنج امتیاز پایین تر از 10 کشور شادتر است (در مقیاس 0 تا 10). کشورها. با انتشار گزارش 2022، حمله روسیه به اوکراین، هر دو کشور را در کانون توجه جهانی قرار داد.

پس بر اساس آخرین بررسی ها، این دو ملت در کجا قرار دارند؟

بهزیستی در اوکراین قطعاً ضربه خورده است، اما «علی‌رغم بزرگی رنج و آسیب در اوکراین، ارزیابی‌های زندگی در سپتامبر 2022 بالاتر از عواقب پس از الحاق در سال 2014 باقی ماند و اکنون با یک حس قوی‌تر از هدف مشترک، خیرخواهی پشتیبانی می‌شود. و اعتماد به رهبری اوکراین.» در این گزارش آمده است. این نظرسنجی می گوید که اعتماد به دولت های آنها در سال 2022 در هر دو کشور افزایش یافته است، “اما در اوکراین بسیار بیشتر از روسیه.” و حمایت اوکراین از رهبری در روسیه به صفر رسید. در رده بندی امسال روسیه در رتبه 70 و اوکراین در رتبه 92 قرار گرفته اند.

شادترین کشورهای جهان در سال 2023 :

  1. فنلاند
  2. دانمارک
  3. ایسلند
  4. هلند
  5. سوئد
  6. نروژ
  7. سوئیس
  8. لوکزامبورگ
  9. نیوزلند
  10. اتریش
  11. استرالیا
  12. کانادا
  13. ایرلند
  14. ایالات متحده آمریکا
  15. آلمان
  16. بلژیک
  17. جمهوری چک
  18. انگلستان
  19. لیتوانی

منبع : edition.cnn

همچنین بخوانید : رتبه بندی ۱۵۰ کشور در شاخص جهانی شادی !

اخبار مرتبط

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید