شنبه 22 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزشفافیت بازار سرمایه بستر اعتمادساز افکار عمومی است

شفافیت بازار سرمایه بستر اعتمادساز افکار عمومی است

به گزارش رتبه آنلاین، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان مطلب فوق درباره اهمیت ارائه اطلاعات دقیق، شفاف و کارشناسی شده به سهامداران، گفت: شفافیت در ارائه اطلاعات و اعتماد سازی از مهمترین اهدافی است که مسئولان باید در بازار سرمایه آن را دنبال کنند.

وی با اشاره به جلب دوباره اعتماد افکار عمومی به بازار سهام و سرمایه، افزود: تقویت بازار و برگرداندن اعتماد دوباره مردم نیازمند تقویت بازار است به طوریکه می توان با اجرای بسیاری از طرح های در دست اجرا، شاهد رشد و توسعه بازار بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به طور حتم در دولت جدید، اعتماد مردم به بازار بیش از گذشته ارتقا می‌یابد و ما شاهد رونق بیشتری در این بازار خواهیم بود.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: رونق بازار سهام و سرمایه، در فضای غیر شفاف رقم نمی‌خورد بنابراین به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران، باید بستر اعتماد به کمک شفافیت برای مردم و افکار عمومی گسترش یابد.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: در صورتی که دریافت مالیات بر عایدی سرمایه در تمام پایه‌های اقتصادی کشور برقرار شود، از سوداگری در اقتصاد کشور جلوگیری خواهد شد و هرچه در بازار از سوداگری جلوگیری شود، در مجموع سوداگری در اقتصاد ملی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نمایندگان از این طرح استقبال می‌کنند، عنوان داشت: بهارستانی‌ها موافق دریافت این مالیات هستند چرا که دریافت این مالیات می‌تواند تا حدود زیادی اقتصاد کشور را ساماندهی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من در بازار سهام و سرمایه باید با دقت نظر بیشتر محور توجه‌ها را به سمت مردم و سرمایه‌های آنان گسترش داد و بازار چنانچه بتواند در مسیر رونق سرمایه‌گذاری‌ها قدم بردارد، حرکت‌های بعدی هم خودبخود انجام می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید