سردار “مسعود مصدق”  اظهار داشت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری یک جوان 22 ساله  به بهانه سرمایه گذاری در بازار بورس ، شناسایی و دستگیری متهم در اختیار تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از  رکنا، وی عنوان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که متهم  با جعل عنوان و ادعای ذی نفوذ بودن در دستگاه های اجرایی و همچنین ادعای مهارت در معاملات بازار بورس و سود آوری بالای سرمایه گذاری این بازار، مبالغ فراوانی از مال باخته دریافت و پس از اخذ وجوه، دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی نبوده است.

بازداشت کلاهبردار بازار بورس در تهران

معاون هماهنگ کننده پلیس تهران ابراز داشت : در ادامه تحقیقات پلیسی چند پرونده مشابه دیگر نیز به این پلیس ارجاع و در این پرونده ها نیز متهم پس از جلب اعتماد قربانیان خود و تخصیص نام کاربری و رمز عبور ساختگی به این افراد و جعل اسناد مربوط به اعطا و تخصیص ارزهای دیجیتال پربازده اموالشان را تحصیل و بلافاصله گریخته بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه هویت این متهم و مخفیگاه وی،  شناسایی شد،  افزود: پس از هماهنگی های قضائی، روز گذشته تیمی از ماموران این پلیس به مخفیگاه متهم در محدوده “جنت آباد” اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی این کلاهبردار جوان را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی کنند.

سردار مصدق اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را  80 میلیارد ریال محاسبه و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.