جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزبورس به روزهای خوش خود بازگشت؟

بورس به روزهای خوش خود بازگشت؟

در هفته گذشته روند شاخص‌های بازار سهام صعودی بود، خصوصا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که شاخص توانست در مجموع بیش از ۴۴ هزار واحد رشد کند. آیا بورس به روزهای پررونق و صعودی برمی‌گردد؟

به گزارش رتبه آنلاین، بورس در حالی به استقبال اولین روز هفته می‌رود که در هفته گذشته بیشترین بازدهی هفتگی در سال ۱۴۰۰ را ثبت کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه پنجم خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۹۴ واحد صعود کرد و وارد کانال ۱.۲ میلیونی شد و شاخص هم‌وزن نیز ۳ هزار و ۶۸۶ واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۸۷ واحد بالا آمد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۱۶ رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۹۹ نماد رشد قیمت و ۱۵۹ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

    بیشترین افزایش قیمت

    روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های سیمان فارس (سفارس)، دارویی برکت (برکت) و شرکت دارویی لقمان (دلقما)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نماد فرابورس (فرابورس ایران)، کلر (کلر پارس) و بهپاک (صنعتی بهپاک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

    بیشترین کاهش قیمت

    در بورس شرکت شیمی دارویی داروپخش (داروپخش)، شکر شاهرود (قشکر) و نوش مازندران (غنوش) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) و لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    عرضه و تقاضای بازار

    عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه ۶۰۷ میلیارد تومانی بسته شد که پائین‌ترین رقم در ۸۸ روز کاری گذشته از ۲۰ بهمن سال ۹۹ به این سو است.

    کاهش مازاد عرضه

    در پایان معاملات چهارشنبه ۱۰۱ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۱۰۹ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه ۸ درصد کاهش یافت و در رقم ۷۵۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۹ درصد کاهش یافت و هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان شد که کمترین رقم در ۸۶ روز کاری گذشته از ۲۵ بهمن سال ۹۹ تاکنون است.

    بیشترین تقاضاها

    روز چهارشنبه شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید ۱۴۱ میلیارد تومانی برای پنجمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.

     بیشترین عرضه‌ها

    بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۶۳ میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، غدام (خوراک دام پارس) و بکاب (صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف فروش را داشتند.

    پیش بینی بورس امروز

    در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم صعود شاخص کل بورس بودیم تا در تمام روزهای هفته شاخص روند صعودی داشته باشد. شاخص هم وزن نیز ۳ هزار و ۶۸۶ واحد صعود کرد و تعداد نمادهایی که رشد قیمت داشتند بیش از نمادهای قرمزپوش بازار بود.

    پس از آن که شاخص توانست سطح حمایت یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد را در روز سه‌شنبه باز پس بگیرد، در روز چهارشنبه هم از سطح حمایت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد بالاتر آمد. بدین ترتیب در دو روز متوالی توانست دو سطح حمایت تاریخی را احیا کند.

    همچنین برای دومین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی ۳۷۸ میلیارد تومان بود. تقاضای حقیقی بازار نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت، به طوری که در سمت تقاضا ۸۴ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۶ درصد توسط حقوقی ها انجام شد ودر سمت عرضه ۷۸ درصد فروش ها به حقیقی ها و ۲۲ درصد به حقوقی ها اختصاص داشت.

    منبع: اقتصاد نیوز
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید