شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزبزرگترین بانک سنگاپور: بیت کوین ذخیره ارزش بهتری نسبت به دلار است

بزرگترین بانک سنگاپور: بیت کوین ذخیره ارزش بهتری نسبت به دلار است

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از DailyHodl مدیر سرمایه‌گذاری ارشد بانک DBS اخیرا یادداشتی را خطاب به سرمایه‌گذاران منتشر کرده که در آن از بیت کوین به‌عنوان یک ذخیره ارزش موثرتر نسبت به دلار آمریکا یاد شده است. این بانک سنگاپوری گفته بانک‌های مرکزی جهان همچنان به تزریق پول فیات به اقتصاد ادامه می‌دهند، در حالی که رمز ارز BTC یک روش جایگزین برای سرمایه‌گذارانی است که خواهان فرار از کاهش ارزش دلار هستند:

قطعا تنها رقیب رشد نمایی قیمت بیت کوین، گسترش فزاینده ترازنامه‌های مالی بزرگترین بانک‌های مرکزی جهان همچون فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک ژاپن (BOJ) و بانک خلق چین (PBoC) است.

چنین روندهایی بی‌چون‌وچرا به تقاضای ارزهای جایگزین و حتی شکل دیجیتالی غیرسنتی منجر خواهند شد که به صورت بالقوه نمودی از یک ذخیره ارزش بهتر نسبت به دلار فیزیکی در دنیا هستند.

دلایل دفاع بانک DBS از بیت کوین به‌عنوان ذخیره ارزش

بانک سنگاپور در ارزیابی‌های خود اظهار داشته است که هر دوی ذات غیر متمرکز بیت کوین و عرضه محدود آن، این رمز ارز را به یک گزینه ذخیره ارزش قدرتمند برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. تیم بانک DBS گفته به خاطر عرضه کمیاب، BTC را بهتر می‌توان به‌عنوان یک کالای کریپتویی توصیف کرد که حتی انتقال آن نیز راحت‌تر است.

بانک DBS در ادامه افزود:

حتی باکیفیت‌ترین الماس‌ها هم به گرد پای ارزش قابل حمل بودن بیت کوین نمی‌رسند.

بانک سنگاپور نیز نگران مصرف انرژی بیت کوین است

به گفته بانک سنگاپور، BTC همبستگی کمی با دیگر دارایی‌ها دارد، به این معنا که به سرمایه‌گذاران در تنوع بخشیدن به سبدشان کمک می‌کند. با این حال، DBS به مشکلات مقیاس‌پذیری بیت کوین نیز اشاره کرده و گفته به خاطر وابستگی این شبکه به مکانیزم اثبات کار، مقدار بالای انرژی جهت تائید تراکنش‌ها لازم است. به این ترتیب، از نظر بانک DBS نیز مصرف انرژی شبکه Bitcoin برای استخراج و تراکنش‌ها یکی از نقاط نگرانی است.

بیشتر بخوانید: بر اساس گزارش سی‌تی گروپ، مصرف برق بیت کوین 66 برابر سال 2015 است

اخیرا مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، اعلام کرد که این شرکت به جهت نگرانی‌های زیست محیطی مربوط به فرایند ماینینگ بیت کوین، دیگر رمز ارز BTC را برای فروش خودروهای خود نمی‌پذیرد.

بانک DBS همچنین هشدار داده که بیت کوین یک دارایی نوسانی است که می‌تواند در آینده با ریسک‌های قانون‌گذاری مواجه شود. این بانک همچنین گفته اگر Bitcoin به‌عنوان یک دارایی معتمد خارج از حوزه کنترل قانونی به ثبات برسد، «بعید است که مقامات مرکزی مربوطه نیز برای دفاع از کنترل انحصاری بر ارزهایی که بیت کوین تهدیدی جهت جایگزینی آن‌هاست، دست به کار نشوند».

در پایان سخنان خود، این بانک سنگاپوری گفته علی‌رغم آینده نسبتا نامشخص بیت کوین، این ارز دیجیتال می‌تواند سردمدار «انقلاب پولی» باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید