شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیقانون ۷+۳ موافق تزریق نقدینگی به بورس

قانون ۷+۳ موافق تزریق نقدینگی به بورس

مدیر سرمایه گذاری یکی از صندوق‌های بانکی با اعلام اینکه قانون ۷+۳ تلاش دارد نقدینگی را به بازار بورس تزریق کند، گفت: امروز بازار سرمایه در تله برجامی گرفتار آمده است.

به گزارش رتبه آنلاین، امیر صالحی بورس را دارای بیش واکنش خواند و آن را مسبوق به سابقه دانست و ادامه داد: در دوره ای که قیمت دلار به شدت بالا رفته بود، بازار سرمایه هر روز رشد مثبت داشت.

وی همچنین از وابستگی شدید بورس به تغییرات نرخ ارز سخن گفت و افزود: نرخ کنونی دلار به صنایع ما آسیب می زند و حتی بانک مرکزی نیز نسبت به این مسئله اظهار نگرانی کرده است.

صالحی تصریح کرد: قیمت های جهانی فولاد و فلزات به شدت رشد کرده است ولی چون بازار بورس نسبت به ادامه کاهش قیمت دلار هراس دارد، لذا در شرایط کنونی قفل کرده است و هیچ جانی ندارد.

این کارشناس بورسی ادامه داد: امروز بازار سرمایه در تله برجامی گرفتار آمده است و هر یک از فعالان این بازار از یک نرخ ارز متفاوت، بعد از توافق ها سخن می گویند.

صالحی عدد ارز در بدترین سناریو در سال۱۴۰۰ را حتی تا زیر ۲۰ هزار تومان ندانست و افزود: به محض اینکه بازار به این نتیجه برسد، به شدت به راه افتاده و شاهد اتفاقاتی خوب خواهیم بود.

نقدینگی؛ راهکار ماندگاری مردم در بورس

همچنین ماجد رضایی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه خروج از بورس باید برای مردم میسر گردد، گفت: دولت صرفا نباید نقدینگی به بورس تزریق کند و باید متغیرهای بنیادی را نیز اصلاح کند.

وی این اصلاحیه را منجر به حمایت از شرکت های بورسی و بهبود سودآوری دانست و افزود: قیمت فروش در بورس کالا نیز باید از حالت دستوری خارج شده و بر اساس مکانیزم «نرخ آزاد» معاملات صورت گیرد.

رضایی قدم دوم را مبتنی بر نگهداشت مردم در بورس عنوان کرد و در عین حال گفت: حتی برای هموارسازی راه خروج مردم از بورس نیازمند تزریق نقدینگی هستیم ولی این تنها یک راهکار است و کافی نیست.

 

منبع:بازار

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید