جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیشوک دوباره "شورای رقابت" به خودرویی‌ها

شوک دوباره “شورای رقابت” به خودرویی‌ها

شوک قیمتی شورای رقابت به نفع دلالان

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه شوک‌هایی که شورای رقابت به بازار وارد می‌کند به ضرر مصرف کننده می‌شود، گفت: دلالان همواره این افزایش نرخ را در عدد‌های بالاتر ضرب و به بازار منتقل می‌کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، حسین کریمی سنجری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره قیمت‌گذاری جدید خودرو که فردا از سوی شورای رقابت اعلام می‌شود، اظهار کرد: طبیعتا هر چه قیمت متعادل شود برای سودآوری شرکت‌های خودروساز مناسب‌تر است.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید به این نکته توجه کرد که شوک‌هایی که شورای رقابت به بازار وارد می‌کند به ضرر مصرف کننده می‌شود، افزود: دلالان همواره این افزایش نرخ را در عدد‌های بالاتر ضرب و به بازار منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری شورای رقابت به جای اینکه به نفع و سود خودروسازان باشد به ضرر مصرف‌کنندگان بوده و به جای این دو گروه، دلالان سود می برند، گفت: کلیت اصلاح قیمت برای خودروسازی لازم است و باید صورت بگیرد تا قیمت برای تولیدکننده به تعادل برسد.

کریمی سنجری درباره اینکه این افزایش قیمت چه میزان از زیان خودروسازان را جبران خواهد کرد، بیان کرد: بستگی دارد این افزایش نرخ مشمول کدام دوره شود، صورت‌های مالی سال گذشته همه شرکت‌ها بسته شده و زیان آن در این صورت‌ها ثبت شده است، اما در دوره جدید می‌توانداثرگذار باشد.

کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: هر چه میزان قیمت افزایش یابد علی رغم کاهش نرخ ارز و ثابت ماندن تورم به همان میزان قیمت مواد اولیه رشد می‌کند و عملا قیمت تمام شده را بالا می‌برد.

وی درباره تاثیر افزایش قیمت بر روی سهام خودروسازان تصریح کرد: سهام سیگنال و پارامتر‌های خود را از جای دیگر دریافت می‌کند اینکه گفته شود افزایش قیمت موجب رشد قیمت سهام خواهد شد اینگونه نیست.

کریمی سنجری با اشاره به مذاکرات برجام گفت: اگر برجام به سرانجام برسد با بازگشت خارجی ها، عرضه خودرو روان‌تر خواهد شد و به دنبال آن قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید