سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیایمن ترین خودروی ۲۰۲۱ معرفی شد

ایمن ترین خودروی ۲۰۲۱ معرفی شد

ایمن ترین خودروی ۲۰۲۱ معرفی شد

گروه خودروسازی هیوندای با دو محصول سانتافه و النترا توانسته به بالاترین سطح ایمنی در بخش تزئینات از سوی موسسه IIHS دست یابد، این خودروساز کره‌ای ۹ محصول دیگر را در لیست این موسسه ایمنی داشته است.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار، در اوایل سال ۲۰۲۱ موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا یا IIHS لسیتی از خودرو های که مجاز به دریافت جایزه بالاترین ایمنی هستند را تهیه کرد، در این لیست ۹۰ خودرو انتخاب شدند. هیوندای نماینده خودروسازان کره‌ای در این لیست با دو محصول النترا در کلاس سدان و سانتافته در کلاس اس یو وی در مرحله نخست، انتخاب نشدند. اما اکنون هر دو مدل جایزه بالاترین سطح ایمنی را از IIHS دریافت کردند. این برتری نیز به لطف طراحی چراغ‌های ال ای دی جلو خودروهای مذکور ایجاد شده است.

سانتافه ۲۰۲۱ مشکلی نسبت به این موضوع ندارد، هر پنج تریم این اس یو وی خوشنام کره‌ای دارای چراغ‌های ال ای دی جلو و تجهیزات استاندارد و دارای پروژکتور بوده که میدان نوری خودرو را افزایش داده و سبب ایجاد زیبایی بصری نیز خواهد شد. اما در سدان منتخب کره‌ای یعنی الانترا، چراغ جلو در سطح تریم محدود و سفارشی موجود است. اگر مشتری علاقه به تجهیزات بیشتر روی خودرو داشته باشد باید هزینه بیشتری بپردازد که حدود ۲۵ هزار و ۴۵۰ دلار است.

برایان لاتوف مدیر ارشد ایمنی هیوندای موتور آمریکای شمالی، گفت: این رتبه‌های برتر تعهد ما به ایمنی را در محصولات ثابت می‌کند. پیشرو بودن در صنعت و به ویژه ایمنی از سوی IIHS برای ما افتخاری بزرگ و مهم تلقی شده، به طور مداوم تلاش می‌کنیم ایمنی و سلامت سرنشیان را افزایش دهیم.

هیوندای در حال حاضر ۹ خودرو را در لیست دریافت برترین ایمنی از سوی IIHS دارد که از این تعداد دو خودرو انتخاب شدند. هرچند که باید ذکر این موضوع بیشتر به بحث سیستم‌های تزئینی خودرو منوط می‌شود، علاوه بر این مساله ربته بندی خوب یا قابل قبول برای چراغ جلو خودرو در آزمایش‌های این موسسه ایمنی را کسب کردند. هرچند که فناوری پیشگیری از تصادف جلو برای سرنشینان و عابران پیاده نیز در این خودروها لحاظ شده و کمک شایانی به موفقیت در این آزمایش‌ها کرده است.

النترا و سانتافه یک الگو طراحی داشته و ظاهری مشابه هم دارند، هر دو این خودرو نیز به فناوری روز در مدل‌های ۲۰۲۱ مجهز شدند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید