چهارشنبه 22 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیپیش بینی 15 کارشناس از آینده قیمت طلا+ اینفو

پیش بینی 15 کارشناس از آینده قیمت طلا+ اینفو

پیش بینی 15 کارشناس از آینده قیمت طلا+ اینفو

پس از آنکه قیمت طلا در سطح کمتر از 1700 دلار حمایت شد ، احساسات بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی به آرامی در حال بهبود است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، بر اساس آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو ، احساسات کوتاه مدت برای بازار طلا بار دیگر در سطح بین المللی صعودی شده است زیرا این فلز گرانبها آماده است تا به  به بالاترین سطح قیمتی در دو هفته ای اخیر نزدیک شود.

خوش بینی در بازار طلا افزایش چشمگیری داشته است زیرا قیمت ها توانسته اند حمایت اولیه را حفظ کنند و آماده به نظر می رسند که سطح فیزیولوژیک بحرانی بالای 1750 دلار در هر اونس را پس بگیرند. با این حال ، گرچه پس از سه ماهه نخست ناخوشایند، احساسات و  قیمتها بهبود یافته است ، اما برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که ممکن است کمی زود باشد تا همه چیز بهتر شود.

آدام دکون ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که بازار در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

او گفت: « نزدیکی قیمت طلا به 1755 دلار ، کف مارس (فروردین) را تأیید می کند و می تواند قیمت را به 1840 دلار برساند اما در صورت عدم موفقیت قیمت طلا ، به 1676 دلار یا پایین تر می رسد.»

این هفته ، 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 9 نفر یا 60٪ پیش بینی افزایش قیمت طلا بودند. در همان زمان ، تحلیلگران نزولی و خنثی یک هفته دیگر مساوی بودند و هر نظر سه رای یا 20 درصد کسب کرد.

در همین حال ، در مجموع 1100 رای در نظرسنجی های آنلاین مین استریت(نمادی برای منافع صاحبان موسسات و بنگاه‌های کوچک) به دست آمد. از این تعداد ، 778 پاسخ دهنده یا 65٪ به دنبال افزایش طلا در هفته هستند. 236 نفر دیگر ، یا 20٪ ، روند نزولی را اعلام کردند ، در حالی که 187 رای دهنده ، یا 16٪ ، بی طرف بودند.

پس از آنکه قیمت ها به تازگی از پایین تر از 1700 دلار در هر اونس حمایت کردند ، احساسات بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی به آرامی در حال بهبود است. معاملات آتی طلای ژوئن (تیر) آخرین بار در هر اونس 1746.10 دلار معامله شد و به دنبال پایان هفته با رشد متوسط ​​1 درصدی است.

طلا

بازار طلا پس از بازدهی اوراق قرضه و اوج گرفتن دلار آمریکا در پی افزایش داده های تورم قیمت تولیدکننده ، جمعه با فشار فروش مواجه شد. در این گزارش آمده است که تورم سالانه 4.2٪ افزایش یافته است که قوی ترین رشد از سپتامبر(مهر) ۲۰۱۱ است.

چارلی ندوس ، استراتژیست ارشد بازار، گفت که او در حال بررسی گذشته فروش اوراق قرضه است زیرا انتظار ندارد بانک فدرال به زودی نرخ ها را افزایش دهد.

دارین نیوزوم ، رئیس تحلیل دیرین نیوزوم ، گفت که او علائمی نیز می بیند که دلار آمریکا ، حداقل در کوتاه مدت ، شتاب صعودی خود را از دست دهد. او افزود که احتمال افزایش قیمت طلا در هفته را می بیند.

با این حال ، همه تحلیل گران در مورد طلا صعودی پیش بینی نمی کنند ، به خصوص که قیمت جمعه به زیر 1750 دلار رسید.

مارک چندلر ، استراتژیست ارشد بازار ، گفت: « دلار قوی تر و نرخ های بالاتر ممکن است هفته آینده طلا را کاهش دهد. داده ها باید نشان دهند که اقتصاد ایالات متحده و قیمت ها در حال افزایش است. شکست یک دلار از 1،728 تا 1،730 دلار می تواند آزمایش سطح 1700 تا 1710 دلار را تغییر دهد.»
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید