چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمهاجرت از بازار بورس ایران به بازار بین المللی فارکس

مهاجرت از بازار بورس ایران به بازار بین المللی فارکس

مهاجرت از بازار بورس ایران به بازار بین المللی فارکس
تفاوت های بازار فارکس و بورس ایران و دلایل برتری این بازار در این مقاله تشریح شده و با خوندن این مقاله می تونین تصمیم درستی برای ورود به این بازار بگیرین.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسا، شاید شما هم جزء معدود کسانی باشید که از ماندن در صف خسته شده باشین، صف برای شما اذیت کننده باشه، ندونید اصلا چرا تو صف قرار گرفتین. منظور از صف، صف خرید و فروش هستش. صف خرید و فروش سهم.  احساس می کنید که کنترل میشید. روی شرکتایی سرمایه گذاری می کنید که نمیدونید داخلش چه خبر هستش. کار تو بازار بورس برای شما آخر دنیا نیست. شما می توانید در بازاری معامله کنید که هر وقت خواستید، خرید انجام بدید و هر وقت هم تصمیم به فروش گرفتید بتونید کالا را بفروشید. باید جالب باشه نه؟!

بازار 24 ساعته فارکس

شاید براتون جالب باشه بازاری وجود داره که 24 ساعته هست، یعنی بیش از 4 5 برابر ساعتایی که تو بازار بورس فعال هستید می تونید تو این بازار فعالیت کنید. اگر بخواهیم محاسبه کنیم….. تعداد ساعتایی که تو یک روز از این بازار می تونین معامله کنین از یک هفته بازار بورس بیشتر هستش. فکر کنم کم کم دارید علاقه مند می شید.

اما صبر کنید هنوز دلیل کافی برای ورود شما به این بازار وجود نداره.

میزان جابجایی سرمایه

میدونید روزانه در بازار نیویورک، توکیو و لندن چقدر پول جابجا میشه.شاید عدد براتون بزرگ باشه ولی عددی که تو بازار فارکس وجود داره وهم انگیزه. روزانه 7 تریلیون دلار در بازار فارکس گردش سرمایه وجود داره.چرا شما سهم کوچکی از این گردش سرمایه نداشته باشین. اگر بدونین که با تحلیل تکنیکالی که تو بازار بورس ازش استفاده می کنید می توانید درآمد ارزی داشته باشید چی؟ بازم براتون جالب نیست تا واردش بشید؟ باید خیلی جالب شده باشه که بتونین روزی حداقل 10 دلار در بیارین که در طول یک هفته میشه 50 دلار و در ماه میشه 200 دلار. این حداقل درآمدی هست که می توانید تو بازار بورس بین المللی یا همون فارکس داشته باشین.

این یک موقعیت فوق العاده برای شماست که بخواهید کار کردن در این بازارو یاد بگیرید. شما از بقیه آدما به درآمد ارزی نزدیک تر هستید. میپرسید چرا؟ جوابش راحته شما تحلیل تکنیکال بلد هستید و فقط یکی دو تا پله با موفقیت در بازار فاصله دارید..

معامله در بازار فارکس

خیلی از افراد با سنین مختلف، تحصیلات مختلف و انگیزه های مختلف در سراسر دنیا مشغول کار در این بازار هستند و تنها چیزایی که جلوشونه یک نرم افزار متاتریدر هستش که خیلی شبیه ایزی تریدر و مقید تریدر هست. به نوعی  این 2 نرم افزار، کپی شده متاتریدر هستند. فکر کنم کم کم خیالتون داره راحت میشه که می تونین تو این بازار کار بکنین و محیط کاری خیلی برای شما جدید نیستش.

تفاوت های بازار فارکس با بورس ایران

حالا برسیم به این چند قدمی که بین شما و شروع کار شما در بازار فارکس فاصله انداخته تا خودتون بتونید قضاوت کنید که چه زمانی برای شروع کار در این بازار آماده هستید.

اول از همه نحوه واریز و برداشت در این بازار هستش که به صورت ریالی هست و شما به راحتی می تونید 24 ساعته انجام بدید. برای دانستن دقیق مراحل اول باید کارگزاری رو انتخاب کرده و با پشتیبان فارسی زبان خودتون صحبت کنید و راهنمایی های لازم رو برای شروع کار بگیرید.

مزیت دیگر بازار فارکس این است که شما نیازی ندارید از ابتدای شروع به کار با سرمایه خودتان کار کنید. شما می توانید یک حساب مجازی یا دمو باز کرده و کار کردن در بازار را یاد بگیرید سپس هر وقت که حس کردید آماده شدید، معامله کردن را شروع کنید.در حساب مجازی، شما هر چقدر بخواهید می توانید واریز کرده و کار کنید.اما تجربه ثابت کرده بهترین عدد برای کار کردن با حساب مجازی همان عددی است که در واقعیت می توانید  واریز کرده و شروع به کار کنید. اصلا برای شما یک مانع ذهنی وجود نداشته باشد که من حتما باید با مبلغ بالا و چندین هزار دلار شروع به کار کنم. نه اصلا اینطور نیست. قوانین کارگزاری های متفاوت شاید باهم فرق داشته باشد اما شما با یک عددی بین 1 تا 10 دلار می توانید فعالیت خود را در این بازار شروع کنید.

مزایای کار در بازار فارکس تمام نشده  و هنوز کلی جذابیت برای کار در این بازار وجود دارد که با دانستن آن، هم خوشحال خواهید شد و هم ناراحت. خوشحال به این خاطر که در معرض موقعیت خوبی قرار گرفته و ناراحت ازینکه چرا زودتر وارد این بازار نشده اید. مزیت دیگر بازار فارکس، لِورِیج است. لوریج در فارکس حکم شمشیر دو لبه ای را ایفا می کند که شما را چند پله از نظر سرمایه گذاری جلو میندازد و اگر هم تحلیل درستی نداشته باشید و مدیریت سرمایه رو رعایت نکنید درد سر ساز خواخد بود.  اما می توان گفت که لوریج یکی از هیجانی ترین بخشهای بازار فارکس است.

معامله در بازار فارکس

لوریج چیست که همه معامله گران فارکس دیوانه او هستند. لوریج به معنای اهرم است و سرمایه شما را در هنگام معامله تا 1000 برابر و در برخی بروکرهاا تا 3000 برابر بالاتر می برد. این یعنی چی؟ چطور میشه و چجوری می تونید ازش استفاده کنید. فرض کنید دو معامله گر وجود دارند و یکی از آن ها سرمایه 100 هزاری دارد و دیگری 1000$ واریز کرده است. کسی که معادل 100هزار دلار پول دارد می تواند معامله های بیشتر با حجم بالاتر باز کند. (حجم در بازار فارکس با لات توضیح اندازه گیری میشه. لات در فارکس یک مفهوم مجزا هستش که به تفصیل توضیحش خواهیم داد).

از جذابیت اصلی دور نشیم. وقتی نفر دوم 1000$ دارد و از اهرم یا لوریج 1:100 استفاده می کند دقیقا همانقدری می تواند معامله باز کند که شخصی  که 100 هزار دلار  در حسابش دارد. پس شما می توانید مانند یک میلیاردر در این بازار معامله باز کنید. اما خیلی مواظب باشید که اگر از لوریج اگر درست استفاده نکنید، ممکن است سوددهی شما به یک پروسه زمان بر تبدیل شود. اما با رعایت مدیریت سرمایه و استفاده درست از لوریح راحت تر از هر شغل دیگه ای در دنیا می توانید درآمد زایی داشته باشید.

ثبت نام در بازار فارکس

خب حالا مزایاش رو شنیدیم اما جذابیت هاش هنوز تمام نشده است. اگر به معامله کردن به نسبت بین دو از یا جفت ارزها علاقه دارید جواب شما بازار فارکس هستش. اگر به جفت ارزهای دیجیتال علاقه دارید باز هم می توانید آن را در برخی از کارگزاری های بازار فارکس پیدا کرده و معامله کنید. مطمئنم بین شما کسانی هستند که به خرید فروش طلا و نقره علاقه دارند که جواب شما هم در بازار فارکس هستش. تو کارگزاری بازار های فارکس شما می توانید حتی نفت و گاز خرید و فروش کنید. امکان معامله روی سهام های بین المللی هم در بعضی از کارگزاری ها وجود داره.

فرض کنید شما قصد دارد سهام اپل را بخرید و می دانید به زودی گوشی های جدید این شرکت وارد بازار می شود و ارزش سهام بالا می رود؟ شیرین نیست که بتونید خرید انجام بدید. در بازار فارکس خیلی چیزها به راحتی قابل پیشبینی هستش. شاید به نظرتون لذت بخش باشه اما یک بدی هم داره که ممکن هست طمع کنید و همین طمع آسون پول در آوردن، میتونه ازقاتل سرمایه شما هم باشه پس خیلی مواظب باشید و سعی کنید هر چقدر که می تونید روی آموزش دیدن سرمایه گذاری کنین.تو کاری که قرار هست برای شما درآمد ارزی به ارمغان بیاره هر مقدار هزینه ای که برای آموزش بکنین دیگه اسمش هزینه نیست، میشه سرمایه گذاری. بزرگترین سرمایه گذاری شما تو بازار فارکس سرمایه گذاری روی زمان آموزش دیدن و کیفیت آموزشی که استفاده می کنین هست. پس در این زمینه اصلا کوتاهی نکنین.

کمی بالاتر 2 مفهومی رو نام بردم که تا ازش فاصله نگرفتیم بهتر است برای شما بازش کرده و توضیحش بدم. اولیش جفت ارز بود. جفت ارز در بازار فارکس مفهوم غریبی برای ما ایرانیا نداره. وقتی هر روز قیمت دلارو دنبال می کنیم یعنی داریم عیار قیمتی نسبت دلار به تومان را دنبال می کنیم. وقتی این نسبت بخواد بزرگتر بشه ما همه سرمایه مان را دلار می کنیم و وقتی هم که حس کنیم قیمت دلار روند نزولی داره همه دلارهامون را به تومان تبدیل می کنیم. این جفت ارزها بین خیلی از کشورها و نواحی در دنیا وجود دارند و شما می توانید روی نرم افزار متاتریدر در فارکس روی همشون معامله انجام بدید. وقتی نسبت یک جفت ارزو می خونید مثلا نسبت یورو به دلار; دو تا ارز وجود داره که به ارز اول ارز پایه  و به ارز دوم ارز متقاطع گفته می شود. مثلا وقتی می گویند که  نسبت یورو به دلار 1.16 هست یعنی چی؟ یعنی به ازاری 1 یورویی که به صراف تحویل می دهید معادل 1 دلار و 16 سنت دریافت می کنید.

مفهوم دومی که اشاره شد و دوست داشتم توضیحش بدم و جا نمونه، لات در فارکس یا لات در متاتریدر هستش.

در بازار فارکس قبل از باز کردن هر معامله حجمش را مشخص می کنیم. وقتی به لفظ لات در متاتریدر برخورد می کنید یعنی حرف از حجم زده شده است. شما با توجه به لوریج (اهرم) و مقدار سرمایه ای که دارید می توانید در حجمای مختلف معامله کنید. لات در فارکس یا بهتر بگم لات در متاتریدر نقش اصلی را برای باز و بسته کردن معامله ها بازی میکند. هر مقدار لات در بازار فارکس، معادل 100000 واحد ارز پایه است. امیدوارم این توضیحات اجمالی، کمی شما بورس باز هارو با فضای فارکس آشنا کنه.

شما در بازار بورس سایت کدال و سایت فناوری بورس رو باز می کردین تحلیلارو می خوندید. آمار فروش در شرکت ها را می خواندید. این که چه مجعمی تشکیلی می شود و چه اتفاقی ذر حال رخ دادن است. پس با حال و هوای سهام و اخبار و تحلیلی که روی خبر ها می شود آشنایی دارید . تحلیل فاندامنتال یا بنیادین تو بازار فارکس با بازار بورس فرق می کند. تو بازار فارکس شما یک سایت مرجع دارید به اسم فارکس فکتوی که می توانید از آن جا تمام اخبار مربوط به ارزها را مطالهه کنید. این اخبار شاخص های سلامت اقتصاد یک کشور هست که معمولا به صورت ماهانه قابل مشاهده است. ممکنه خوندن اخبار یک شرکت حوصله تان را سر ببرد اما دنبال کردن اخبار یک کشور اصلا اینطور نیست. شما خبرهای مربوط به آمریکا را دنبال می کنید و راحت تر می توانید بفهمید که ارز دلار آمریکا قوی می شود یا خیر. یا مثلا در مورد حوادث امثال برگزیت کند و کاش می کنید. بهترین قسمت آن جاست که وقتی با فامیل، دور هم جمع می شوید هیچکس یک دهم اطلاعات شما را ندارد. شما به صورت دامینو یا دومینو تمام اتفاقایی که در حال رخ دادن در سراسر جهان است را تحلیل می کنید و قبل از اینکه اخبار تلویزیون بخواهد نشان دهد یا شما در سایت های فارسی خبری را مشاهده کنید به گوشتان خورده، تحلیلش کردید ، سود درستی بردید و با جیب پر دلار بین خانواده و دوست و آشنا نشسته اید  و علمتان را به اشتراک می گذارید.

پس معامله کردن در بازار فارکس فقط صرف یک معامله کردن خشک و خالی نیست. شما بیش از هر کسی با دید کارشناسی اخبار سراسر دنیا را دنبال می کنید و مثل شکارچی که به دل جنگل می زند به دل نرم افزار متاتریدر می زنید، فرصت مناسب را  پیدا مرده و سریع با سود خارج می شوید. این سود راحت نباید شما را فریب دهد. چون طمع همین سود راحت به دست آوردن، درصد خطای شما را هم بالاتر میبرد. از ما گفتن بود!!!

معاملات شرطی

nv بازار فارکس یک سری معامله شرطی هم وجود دارn که باعث می شود نیازی نباشید که شما دائما پشت سیستم برای معامله کردن بشینید. شما قیمت ورودتان به و خروجتون از بازار را مشخص کرده، موبایل یا کامپیوتر را کنار گذاشته  و نیاز نیست که مدام پای سیستم بذشی  تا از معامله کردن سود ببرید. معامله های شرطی تاریخ انقضا هم  دارند. ممکن است شرایط بازار در حال تغییر باشد،  به طور مثال انتخاباتی در راه باشد. شما تعیین میکنین مثلا این معامله شرطی من تا 3 روز قبل از انتخابات اگر به قیمتی که من تعیین کردم رسید باز شده و در غیر این صورت باز نشود تا خودم دستور بعدی را وارد سیستم کنم.

اکسپرت در فارکس

از معامله شرطی قشنگ تر، اکسپرت در فارکس است. اکسپرت ها همانربات های واقعی هستند که شرط های لازم تحلیلی، برای آن ها با کدهای برنامه نویسی نعیین می شود. هر چند شرطی که تعیین کنید و به صورت کد آن را در اکسپرت خود نعریف کنید. آن ربات با منطق شما تمام معاملات را باز و بسته می کند . شما می توانید با خیال راحت یک سرور مجازی تهیه کرده ،متاتریدر را داخل سرور مجازی (VPS) باز بگذارید و متاتریدر در خود سرور برای شما دستورات را پیاده سازی می کند. اکسپرت در فارکس فقط مخصوص معامله گران خرد نیست. بزرگترین شرکت های دنیا هم از همین ربات ها استفاده می کنند.

پس حالا متوجه شدید که راه های مختلفی برای معامله کردن در بازاری که بیشترین گردش سرمایه را در دنیا دارد، وجود دارد. گروه بورسا تمام سوالات شما مربوط به تمام  بازارهای مالی را پاسخ دهد. اصلا نگران هیچ سوال بی جواب نباشید. سوال در بازار فارکس، بورس و ارز دیجیتال زمانی بی جواب می ماند که گروه بورسا وجود نداشته باشه یعنی هیچوقت.

برای دریافت PDF تفاوت های بازار فارکس و بورس ایران روی لینک کلیک کنید.

                                                 مزایای بازار فارکس به بورس

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید