جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیسنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بازار بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بازار بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بازار بورس

بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا نسبت به روز‌های گذشته در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

گزارش رتبه آنلاین از منیبان، امروز دوشنبه (۱۶ فروردین ماه) بازار با افزایش نسبی تقاضا نسبت به روز‌های گذشته در عمده نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ فروردین ماه

بازار امروز با شروع متعادل دو نماد لیدر گروه خودرویی خودرو و خساپا در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز متعادل آغاز به کار کرد و شاهد داد وستد نماد‌های خودرویی و برخی از نماد‌های بانکی در مدار مثبت هستیم.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در مدار مثبت و با رشد بیش از ۲ درصد دنبال می‌شود. ونوین بهترین عملکرد را در این روز‌ها از خود به نمایش گذاشته است و شاهد رشد بیش از ۳ درصدی قیمت و قرار گرفتن در سطح ۴۶۲ تومان هستیم. وپارس نیز رشد ۱ درصدی دارد.

معاملات متعال و مثبت گروه پالایشی موجب شد تا در این دقایق شاهد رشد و جهش بیش از ۲ رصدس قیمت در نماد‌های شبندر باشیم. شتران در محدوده مثبتی ۴ درصد در سطح قیمتی ۱۰۳۰ تومان دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۳۲۵ تومان داد و ستد می‌شود و رشد ۱ درصد دارد.

نماد‌های فولاد و فملی و با افزایش تقاضا در مدار مثبت و قرار دارند و هر دو نماد پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت را تجربه می‌کنند. فخوز امروز هم معاملات خود را در محدوده مثبت قرار دارد و شاهد رشد ۱ درصد و قرار گرفتن در سطح قیمتی ۱۴۷۰ تومان هستیم.

متعادل شدن داد و ستد بالاخره در دقایق ابتدایی معاملات امروز به خودرویی‌ها هم رسید و اکنون شاهد معاملاتی متعادل در نماد‌های خودرو، خساپا و خزامیا هستیم. خودرو در قیمت ۲۴۸ تومان با رشد نسبی تقاضا همراه است. خزامیا رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۸۶۵ تومان دنبال می‌شود. خساپا در محدوده صفر تابلو قرار دارد و در قیمت ۲۳۴ تومان قرار دارد.

رشد سه هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۶هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، شتران و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وبصادر، وتجارت و خپارس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد چهار هزار و ۳۸۵واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۵۶نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۲نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خودرو، خساپا، برکت، شپنا، شستا، خگستر و شتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های ذوب، شگویا، بپیوند، ساوه، آریا، بگیلان و بجهرم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۸۸۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید بیش از ۲۱۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۵۹۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۳۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، غصینو و رافزا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غگیلا، قیستو و شصدف در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۱۸۰میلیارد تومان (۸۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۳۰میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۲.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۶۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۰درصد از سه هزار و ۸۱۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۸۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۳۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۶۹۵میلیارد تومان خواهد رسید.

برخلاف شروع متعادل و مثبت برخی از نماد‌های بزرگ و تاثیر گذار اکنون شاهد افزایش عرضه و غلبه فروشندگان بر خریداران در ساعت ۹:۵۰ هستیم بطوری که اغلب نماد‌های بزرگ در محدوده منفی قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید