جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریتهران قرمز می شود

تهران قرمز می شود

تهران قرمز می شود

علیرضا رئیسی،گفت: تهران هم اکنون وضع نارنجی دارد، اما با توجه به بالا رفتن تعداد بیماران سرپایی و بستری‌ها پیش بینی این است که تا هفته آینده تهران هم قرمز شود.

به گزارش رتبه آنلاین از مهر، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه این وضع پیش بینی می‌شد گفت: با توجه با افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها و همچنین گردش ویروس جهش یافته که انفجاری افراد را مبتلا می‌کند این شرایط قابل پیش بینی بود.

وی افزود: ما بیشتر از سفرها از دورهمی‌ها می‌ترسیدیم و شرایط پیش آمده هم ناشی از همین سفرها و دورهمی‌های عید است که با وجود منع سفر از و به شهرهای نارنجی و قرمز، سفرها انجام شد.

 معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار ویروس جهش یافته انگلیسی با رفتار ویروس چینی متفاوت است گفت: سرعت انتقال ویروس جهش یافته و میزان مرگ و میر آن خیلی بالاتر است و فرصت اتخاذ تصمیمات تازه را گرفت و آنچه هم عمل شد بر اساس دستور العمل‌های ویروس چینی بود.
رئیسی از اینکه ترس مردم کمتر شده است ابراز ناخشنودی کرد و افزود: وزیر بهداشت در جلسه‌ای که با رؤسای بیمارستان‌های علوم پزشکی داشتند خواستند که همه آماده باش باشند، زیرا فکر می‌کنیم که بیشتر ابتلاها از ویروس جهش یافته باشد و به تخت‌های بستری بیشتری نسبت به پیک‌های قبل نیاز خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خیز چهارم از خیزهای قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود و اثر سفرها و دورهمی‌ها را ۵ تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید.

وی درباره آخرین وضع واردات واکسن کرونا هم توضیح داد: تا الان حدود ۷۹۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده است و حدود ۷۸۰ هزار دوز هم در همین هفته وارد خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کشورها به تعهداتشان در کواکس عمل نکردند افزود: به ۲۵۰ هزار نفر واکسن تزریق شده است و ۵۵ هزار نفر هم دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد واکسن‌ها را فقط ۷ کشور زده اند گفت: واکسن به یک عامل سیاسی و اختلاف کشورها بدل شده است و ما روی واکسن‌های خارجی حساب نمی‌کنیم و به واکسن‌های داخلی امید داریم که تا تیرماه قطعی به تولید نیمه صنعتی می‌رسیم و تا آخر تیر هم به تولید صنعتی خواهیم رسید.

رئیسی همچنین از مردم خواست که مقررات را دقیق رعایت کنند و اگر سفر رفته اند از دورهمی و دید و بازدید جدی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید