شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیفاکتورهای مبهم در بورس ۱۴۰۰ کدامند؟

فاکتورهای مبهم در بورس ۱۴۰۰ کدامند؟

بازار سهام روند نوسانی را تجربه کرده است و کارشناسان معتقدند تا نتیجه برخی از فاکتورهای تاثیرگذاز مشخص نشود بازار روند فرسایشی را ادامه می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین ، کارشناسان بازار سرمایه، بورس در سال ۱۴۰۰ را با فاکتورهای مختلف و مبهمی روبه‌رو می‌دانند که هر کدام از آن‌ها تاثیراتی در بازار دارند اما تکلیف و نتیجه آن‌ها نشخص نیست و همین موضوع بازار را با ابهامات مختلفی همراه کرده است.

نصیرزاده با اشاره به ابهامات موجود در فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار تصریح کرد: فاکتورهای مختلفی در بازار وجود دارد که در حال حاضر مبهم هستند و در نتیجه امکان دارد تاثیر معکوس در بازار داشته باشد. فاکتورهای بنیادی و سیستماتیکی وجود دارد که در حال حاضر نتیجه مشخصی ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه به برجام که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در بورس است اشاره کرد و گفت: می‌توان این اصطلاح را به کار برد که بورس در تله برجام گرفتار شده است و این بلاتکلیفی در نتیجه برجام موجب شده است بازار در حالت خواب بلند مدتی قرار بگیرد. از طرفی نوسانات بازار محدود شده است و بسیاری از نمادها در اصلاح قیمتی هستند.

او در ادامه توضیح: آن نکاتی که در بازار با آن‌ها روبه‌رو هستیم بررسی برخی از داده‌هایی است که در بازار تاثیرگذار است. قیمت‌های جهانی با نرخ‌های مناسبی قرار دارند. همچنین برخی از گزارش‌ها نشان دهنده آن است که تعداد زیادی از شرکت‌ها در شرایط خوبی به سر می‌برند.

سلمان نصیرزاده درباره شرایط برخی از شرکت‌ها اظهار کرد: برخی از شرکت‌های پیشرو همچون پالایشی‌ها و فلزات اساسی شرایط مناسبی دارند تا بتوانند در یک شرایط مناسب بازار را به روند تعادلی نزدیک کنند. وجود عدم قطعیت‌ها در بازار باعث شده است جریان پول در بازار ضعیف باشد و شرایط بازار متزلزل باشد.

او در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار به راحتی نمی‌توان گفت که بازار چه زمانی به روند تعادلی می‌رسد. نیاز مهم بازار جریان نقدینگی است و این جریان فعلا با توجه به شواهد موجود دور از بازار دیده می‌شود. با توجه به وجود انتخابات در خرداد ماه و اعمال سیاست‌های جدید در بازار، شرایط را در نیمه دوم سال با ابهاماتی مواجه می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید