جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزاخباری که احتمالا بر بازارها تاثیر دارند

اخباری که احتمالا بر بازارها تاثیر دارند

اخباری که احتمالا بر بازارها تاثیر دارند

روز گذشته قیمت دلار و طلا روندی نزولی به خود گرفتند و شاخص بازار سهام یک روند صعودی را در پیش گرفت. آیا این روند امروز هم تکرار می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار و طلا روندی نزولی به خود گرفتند و شاخص بازار سهام یک روند صعودی را در پیش گرفت. آیا این روند امروز هم تکرار می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

ـ روز یکشنبه، دلار نه‌تنها نتوانست از سد ۲۵ هزار تومانی عبور کند که در مسیر نزولی قرار گرفت. در دومین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به ۲۴هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۴ اسفند با ۶,۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

ـ رئیس‌جمهوری گفت: کالاهای اساسی و ملزومات سفره مردم خط قرمز دولت است و دستورات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با کنترل صادرات و افزایش نظارت‌ها صادر شده است.

ـ هیات دولت مصوب کرد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله و همچنین میوه‌های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله‌وران از محل ارز حاصل از صادرات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خود بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

ـ معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر در سال آینده نرخ ارز ثبات داشته باشد قیمت مسکن هم ثابت خواهد ماند و در صورت کاهش نرخ ارز، می‌توانیم حتی کاهش قیمت مسکن را هم شاهد باشیم.

ـ از ۲۴ سال قبل تاکنون میانگین نرخ تورم جهان تک رقمی شده اما در ایران این نرخ هم‌اکنون به بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ تاکنون رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل نرخ تورم ۳۶ درصد باشد.

ـ وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه جدی ما ادامه واگذاری‌هاست، گفت: نهادهای حاکمیتی ازجمله قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و… مالیات معوق ندارند.

ـ معاون اول رئیس جمهوری گفت: ‌انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یکی از فرصت‌های کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

ـ نمایندگان مجلس، مقرر کردند تا حقوق ورودی خودروی سواری که در مهلت قانونی ثبت سفارش شده و مراحل قانونی آن طی شده باشد، حداقل به میزان ۸۶ درصد ارزش گمرکی آنها باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید