جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزموج صعودی جدید بورس آغاز می‌شود؟

موج صعودی جدید بورس آغاز می‌شود؟

بورس امروز را هم صعودی آغاز کرد و شاخص‌ها سبزپوش شدند. این برای اولین بار طی یک ماه گذشته است که شاخص کل برای دو جلسه پیاپی سبزپوش شده است. در پایان ساعت اول معاملات،‌ شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۷ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم صعود ۰.۲ درصدی را تجربه می‌کند.

موج صعودی جدید بورس آغاز می‌شود؟

به گزارش رتبه آنلاین، از نکات مهم بازار امروز این است که پذ حالی شاخص کل با این رشد همراه است که حدود ۶۹ درصد نمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند. همانطور که پیش‌تر بارها گفته شد به نظر می‌رسد یکی از دلایل این اتفاق دامنه نوسان نامتقارن است که در مسیر صعودی ۳ برابر بازتر از هنگام نزول است.

اما به نظر می‌رسد دومین عامل مهم اقبال بالای بورس‌بازان به نمادهای بزرگ بازار باشد. همانطور که دیروز هم در گزارشی با عنوان «نمادهای بزرگ دوباره ناجی بورس می‌شوند؟» هم گفته شد، بعد از ایجاد محرک‌های جدید بورس، شاهد اقبال معامله‌گران به نمادهای بزرگ بازار هستیم.

    امروز به نظر می‌رسد معاملات وضعیت بهتری دارند. به طوری که طی ساعت اول بازار امروز ارزش معاملات خرد به ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تا اینجای کار خودروسازها، پالایشی‌ها و فلزات در بین بیشترین ارزش معاملات را دارند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و خساپا بیشتر از همه معامله شده‌اند.

    از نکات مهم بازار امروز تداوم خروج پول حقیقی است. به نظر می‌رسد طی افت‌های فرسایشی اخیر، بورس بازان چنان به سیاست‌گذار بی‌اعتماد شده‌اند که این رشد قیمت‌ها را فرصتی برای فروش می‌دانند. طی ساعت اول معاملات امروز خروج پول حقیقی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است. باید دید حقیقی‌ها در نیمه دوم بازار در سمت خریدار ظاهر می‌شوند یا باز هم فروشنده سهام خواهند بود.

    در پایان ساعت اول معاملات امروز بورس تهران ۵۵ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۴۳۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل ۶ درصد نمادها هم با صف خرید همراهند. ارزش این صف‌های خرید تنها ۶۵۰ میلیارد تومان است.

    منبع: بورسان
    اخبار مرتبط

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    بیشترین بازدید