پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیوخیم‌شدن "بورس" با تصمیم‌های غیرکارشناسی

وخیم‌شدن “بورس” با تصمیم‌های غیرکارشناسی

وخیم شدن وضعیت بازار با تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: تصمیمات با دیدکوتاه مدت، به دور از نظرات کارشناسی و در نظر گرفتن واقعیت‌ها اتخاذ می‌شود و خروجی آن هم بدتر شدن بیشتر وضعیت بازار است.

به گزارش رتبه آنلاین، مهدی محمدرباطی در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به مصوبه سازمان بورس مصوبه افزایش حدنصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام، اظهار کرد: این مصوبه با هدف تزریق منابع بیشتر به بازار و ورود نقدینگی که طی مدت اخیر از بازار خارج شد تدوین شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: البته این مصوبه هیچ تاثیر مثبت و خاصی بر بازار نخواهد داشت و مثل سایر تصمیماتی که در مدت اخیر گرفته شده منجر به نتیجه خاصی نمی‌شود.

وی درباره چرایی گرفتن اینگونه تصمیمات گفت: طبیعی است که بازار سرمایه شرایط کاملا بحرانی را می‌گذراند و این شرایط، مسئولان را وادار می‌کند که تصمیماتی بگیرند که از این فشار خارج شوند.

محمدرباطی بیان کرد: باید کارشناسی‌تر و دوراندیشانه‌تر به این مسائل نگاه کرد، تمام این مسائل مدت‌ها قبل توسط فعالان و کارشناسان خبره بازار بازگو و حتی راه حل‌ها هم ارائه شده اما؛ به دلایل مبهم، نظرات کارشناسی کنار گذاشته و صرف تصمیماتی گرفته شد که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم که به نتیجه‌ای منجر نمی‌شود و اثر معکوس دارد و فقط وضعیت بازار را بدتر می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران خاطرنشان کرد: شرایط حال حاضر نیز همین گونه است و تصمیمات با دیدکوتاه مدت، به دور از نظرات کارشناسی و در نظر گرفتن واقعیت‌ها اتخاذ می‌شود و خروجی آن هم بدتر شدن بیشتر وضعیت بازار است.

وی تصریح کرد: قطعا این مدل تصمیمات به نتیجه نمی‌رسد، راه حل نجات بازار مشخص و روشن است و تا زمانی که در تصمیم‌گیر‌ها به رویه علمی و کارشناسی در بورس و سایر بخش‌های اقتصادی که بر بازار اثرگذار است توجه نشود شاهد وضعیت بدتر خواهیم بود.

محمدرباطی گفت: اگر بازار به حال خود گذاشته می‌شد و اینگونه تصمیم‌گیری‌ها و تشدد‌ها و شتابزدگی‌ها صورت نمی‌گرفت امید به بهتر شدن وضعیت بازار در ۲ ماه آینده و پایان اصلاح وجود داشت تا به آرامی نقدینگی به بازار وارد شود، اما دستکاری‌های بیرونی که در بازار اتفاق افتاد از جمله اجرای دامنه‌نوسان نامتقاران که ضربه زیادی به بازار وارد کرد موجب شده وضعیت بازار از روال طبیعی خارج و شرایط مبهمی به وجود بیاید.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: به دلیل اینکه نمی‌دانیم در آینده با چه تصمیمات خلق الساعه‌ای مواجه خواهیم شد پیش بینی بازار بسیار سخت شده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید