عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس تاکنون به دلیل ملاحظه وضعیت بازار و عدم تاثیرگذاری منفی در مجلس مسکوت مانده بود اما تلاشمان این است که در زمان درست این طرح را دنبال کنیم.

به گزارش رتبه آنلاین، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به تصمیم این قوه برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس به واسطه ضررهای متمادی مردم دراین بازار درواکنش به اینکه آیا این تصمیم تاثیر مثبت یا منفی بر بورس خواهد داشت؟ بیان کرد: چند ماه پیش کلیات طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس به تصویب رسید و طبیعتا هم اکنون موافقت و مخالفت نیز تفاوتی در اصل موضوع نمی کند.

وی افزود: البته بنده هم معتقد هستم که بایستی آرامش بازار را ضمن اینکه در عملکرد بورس و اتفاقاتی که رخ داد اما و اگرهایی وجود دارد، حفظ کنیم. درنتیجه مجلس شورای اسلامی بنا بر وظیفه نظارتی که دارد بایستی رسیدگی کند و اگر تخلفی در این میان صورت گرفته باشد با آن مقابله شود و اگر مجرمی باشد مجازات شود.

*طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس درمجلس به دلیل ملاحظات بازار مسکوت مانده بود

مرحبا تاکید کرد: بنابراین این طرح که مراحلش چند وقت پیش بررسی شده باید مجدد درمجلس مطرح شود و باتوجه به این مسئله که به واسطه این تصمیم خدایی نکرده بازار ملتهب نشود و مشکلی برای سهامداران پیش نیاید، این موضوع مسکوت مانده و به جریان نیفتاده است. فکر می کنم مجلس در زمان مقتضی و مناسب آن را به جریان می اندازد و نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر مجلس هم به این موضوع وارد شود به نحوی این اقدام صورت می گیرد که اگر کوتاه و قصوری است رسیدگی شود و در عین حال که به آرامش بازار و امنیت سرمایه و سرمایه گذاری خدشه ای وارد نشود.

مرجا اضافه کرد: از این جهت هم این موضوع تا به امروز مسکوت مانده است و به آرامی و با احتیاط روی آن کار می شود و هیچ عجله ای نداریم و قصد نداریم تا کار نسنجیده ای را انجام دهیم یا کار را احساسی پیش ببریم و همچین اتفاقاتی رخ نخواهد داد و ان شاالله تصمیم درستی در این باره اتخاذ خواهد شد.

این نماینده مجلس درانتها خاطرنشان کرد: قصد مجلس این است بتوانیم ان شاالله یک بازار سرمایه سالم، پویا و کارآمد در نظام اقتصادی کشور را داشته باشیم و تنها قصد ما کمک به این بازار است.