پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیتقلب بورس های مهم جهان از بورس تهران

تقلب بورس های مهم جهان از بورس تهران

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش کردند

تقلب بورس های مهم جهان از بورس تهران

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از بلومبرگ، پس از تماس تلفنی جو بایدن- رییس جمهور آمریکا- با شی جین پینگ- رییس جمهور چین- و توافق دو طرف بر کاستن از تنش ها، اکنون وزیر خارجه چین از آمریکا خواسته است تا با برداشتن تعرفه های تجاری و احترام به حق حاکمیت پکن در تایوان، هنگ کنگ و تبت، فصلی نو در روابط دو کشور را رقم بزند. وانگ یی که در همایش روابط چین و آمریکا سخن می گفت افزود که کشورش انتظار دارد دولت جدید آمریکا بسیاری از اقدامات تقابلی دولت قبلی (دوران ترامپ) را کنار بگذارد. در دوران ترامپ روابط دو طرف تا جایی تیره شد که دو طرف دست به تعطیلی متقابل کنسولگری های یکدیگر زدند.

شاخص تولید آمریکا در ماه فوریه با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۵۸.۵ واحد رسید که بیانگر کاهش شتاب رشد تولیدات و دریافت سفارشات جدید صنعتی بوده است. اخلال در زنجیره تولید در نتیجه اعمال محدودیت ها و اشکال در سیستم حمل و نقل باعث شده است تا نرخ رشد هزینه های ورودی در این ماه به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۱ برسد. هزینه های خروجی نیز بالاترین رشد قیمت خود از ژوییه ۲۰۰۸ را تجربه کردند که این مساله احتمالا خود را به شکل تورم بالاتر در ماه های آینده نشان خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا خود را آماده تورم بالای دو درصد می کند.

مشکلات ناشی از حوادث طبیعی در نقاط مختلف باعث نگرانی معامله گران از کاهش بیشتر رشد اقتصادی شده است. پس از سرمای کم سابقه در آمریکا و اروپا، زلزله شدید در ژاپن هم باعث خروج بسیاری از نیروگاه‌ها از مدار شد. این اتفاق‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که ویروس کرونا که نگرانی اصلی اقتصادی جهان هم محسوب می شود کماکان با جهش های خود در صدر اخبار قرار دارد و این بار یک جهش خطرناک از این ویروس در فنلاند شناسایی و گزارش شده است که سرعت انتقال بالایی هم دارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید