پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیچگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

افرادی که حساب بانک‌های عامل تعیین شده را به عنوان حساب مرتبط با سهام عدالت خود معرفی کرده‌اند، می‌توانند از طریق نرم‌افزار طراحی شده برای ثبت نام و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش رتبه آنلاین از تسنیم، از خرداد امسال فرآیند آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد و بر این اساس سهامداران عدالت از قابلیت فروش سهام خود برخوردار شدند.

این در شرایطی است که به تازگی شرایطی فراهم آمده است تا سهامداران عدالت با توثیق سهام خود در بانک، کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند. این اقدام با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه‌ها را نگهداری می‌کنند، ایجاد شده است.

در این راستا افرادی که حساب بانک‌های عامل تعیین شده را به عنوان حساب مرتبط با سهام عدالت خود معرفی کرده‌اند، می‌توانند از طریق نرم‌افزار طراحی شده برای ثبت نام و دریافت تسهیلات اقدام کنند. در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت، کارت اعتباری ارایه می‌دهند.

در این فرآیند، احراز هویت از طریق تصویر زنده فرد ثبت نام کننده انجام می‌شود و تصویر کارت ملی نیز باید در برنامه بارگذاری شود. بعد از امضای فرم‌ها و قراردادهای مربوط به تسهیلات به صورت الکترونیکی، مراحل ثبت نام تکمیل و کارت اعتباری نیز به صورت مجازی صادر می‌شود.

پس از این مرحله نیز افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب از اعتبار خود استفاده کنند؛ ضمن این که پرداخت در فروشگاه‌ها نیز از طریق گوشی تلفن همراه و بارکد خوان انجام می‌شود.

شایان ذکر است ضمانت این کارت‌های اعتباری، برگه‌های سهام عدالت است و نیازی به سایر مدارک جهت ضمانت و توثیق کارت نیست. به عبارت دیگر جایگزین ضامن در این پروسه برای دریافت کارت اعتباری، مانده اوراق سهام عدالت افراد است.

همچنین میزان اعتبار این کارت‌ها برای خرید، 50 درصد ارزش سهام عدالت افراد می‌باشد؛ و چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌های اعتباری عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می‌رسد. این در حالی است که در صورت بازپرداخت اقساط این کارت‌ها توسط افراد به شکل منظم، اصل سهام آنها که در وثیقه است، باقی می‌ماند و عوایدی مانند سود سالیانه، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار عدالت پابرجا بوده و توسط سهامداران عدالت قابل استفاده خواهد بود.

علاوه بر این اگر سهامداران توانستند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود، اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

همچنین نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته، 18 درصد است، اما اگر مصرف‌کننده این کارت‌ها تا آخر هر ماه مبلغ کارت را تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید