جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 روش افزایش طول عمر موبایل

11 روش افزایش طول عمر موبایل

گوشی های موبایل طول عمر مشخصی ندارند. بستگی به این دارد که شما چگونه از آنها نگهداری کنید.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، امروز حتی در بازار گوشی های قدیمی N73 در دست مشتریان دیده می شود که ممکن است تا ده ها سال دیگر هم به کار خود ادامه دهند. اما بعضی از افراد حتی نمی توانند آیفون ایکس خود را یک سال نگهداری کنند. جدا از کیفیت خود موبایل نحوه استفاده و نگهداری ما در افزایش طول عمر موبایل بسیار تاثیر گذار هست.

امروزه برای خرید ارزانترین گوشی اندرویدی باید مبلغی بیش از 200 دلار هزینه کنید یا برای خرید آیفون مبلغ بیش از 400 دلار هزینه کرد. پس برای آشنایی کامل با روش های نگهداری و افزایش طول عمر موبایل با فارس کالا همراه باشید. روش هایی که هم شامل نگهداری فیزیکی و سخت افزاری و هم روش های نرم افزاری می باشد.

1. استفاده از قاب  و گارد با کیفیت:

اولین شرط مواظبت از گوشی خرید قاب با کیفیت برای محافظت آن در برابر ضربات و آسیب دیدگی ها می باشد. در بازار هزاران مدل قاب محافظ ارزان قیمت وجود دارد که بعضی ها از آنها حتی توانایی محافظ از خود را ندارند تا اینکه بخواهند از گوشی شما در برابر ضربات محافظت کنند. چرا که با یک ضربه گوشی شما آسیب می ببیند پس هر قابی در بازار یا اینترنت مشاهده کرده اید.

قاب گوشی

بخاطر قیمت ارزان خریداری نکنید. وقتی گوشی 10 میلیونی یا 20 میلیونی خریداری می کنید پس به دنبال قاب ارزان 30 هزار تومانی نباشید سعی کنید بهترین قاب گوشی و گارد محافظ را برای آن خریداری کنید. و اینکه سعی کنید از مراکز و فروشگاه های اینترنتی معتبر استفاده کنید. و حتما قبل از خرید قاب و گلس مشاوره لازم را دریافت کرده باشید. تا بهترین قاب موبایل را انتخاب کرده باشید.

2. انتخاب گلس و محافظ صفحه نمایش با کیفیت

داستان گلس و محافظ صفحه نمایش هم دقیقا مشابه قاب و کاور هست. گلس بخاطر محافظت از صحفه نمایش گوشی حساسیت بیشتری برای انتخاب آن به خرج داد. هر گلسی ارزش خرید و استفاده ندارد. بعضی از آنها نه تنها از گوشی مواظب نمی کنند بلکه شما را فریب می دهند. چرا که تصور می کنید گوشی شما از یک گلس قوی برخوردار هست اگر به زمین بخورد آسیب نمی بیند و همین باعث بی خیالی شما در مواظب از گوشی می شود.

گلس

در نتیجه با یک برخورد و افتادن ساده گوشی به زمین، بخاطر ضعیف بودن گلس صفحه نمایش آن به شدت آسیب می بیند. پس حتی اگر از قاب و کاور پشت گوشی استفاده نمی کنید سعی کنید بهترین گلس گوشی موبایل را انتخاب کنید. و حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشاوره بگیرید. معمولا فروشندگان لوازم جانبی موبایل از کیفیت و قوی بودن محصولات خود بهتر اطلاع دارند.

3. فایل ها و برنامه های غیر ضروری را پاک کنید.

استفاده از قاب و گلس مربوط به محافظت فیزیکی موبایل بود. اما پاک سازی گوشی از فایل ها و اپلیکیشن های اضافی برای محافظت نرم افزاری از گوشی جهت کاهش فشار به سخت افزار آن مثل رم، پردازنده، باتری و .. است. همانطور که می دانید یکی از دلایل داغ کردن بیش از حد گوشی و آسیب به سخت افزار استفاده از اپلیکشن های غیر ضروری و برنامه های که به باتری موبایل شما آسیب می زنند. پس با خالی کردن موبایل از برنامه ها و فایل های اضافی همیشه گوشی خود را بهینه نگه دارید.

4. کیف چرمی موبایل

اکنون که گلس قوی و محکم بر روی صفحه نمایش گوشی نصب کرده اید. و دستگاه خود را از فایل های اضافی پاکسازی کرده می توانید برای محافظت بیشتر در بیرون از محل کار یا خانه از کیف چرمی استفاده کنید. البته بعضی از قاب ها و کیف های چرمی با همدیگر نمی توان استفاده کرد.

5. بعد از گذشت دو نسل از بروزرسانی نرم افزاری خودداری کنید!

تولید کنندگان تلفن فقط برای تقریباً دو نسل پشتیبانی نرم افزاری ارائه می دهند. به این دلیل است که آخرین به روزرسانی های iOS تنها با مدل های 4S و نسخه های بعد سازگار هستند. در بعضی موارد ، حتی اگر دستگاه شما قدیمی تر باشد، توانایی به روزرسانی را خواهید داشت، اما به احتمال زیاد انجام این کار مشکلات زیادی در عملکرد ایجاد می کند. پس سعی کنید برای گوشی های قدیمی از آخرین نسخه سیستم عامل حتی در صورت پشتیبانی با احتیاط نصب کنید.

6. به طور منظم خاموش کنید

بعضی از افراد ممکن است تا چند هفته یا چند ماه گوشی خود را خاموش نکنند. به خاطر داشته باشید که تلفن شما از بسیاری جهات شباهت زیادی به کامپیوتر دارد. کافی است حداقل یک بار در هفته برای چند دقیقه تلفن خود خاموش شود و به کارآیی بیشتر آن کمک کند و همچنین باعث افزایش عمر مفید آن می شود.

7. با بهترین روشهای شارژ، باتری را در حالت مناسب نگه دارید.

لازم نیست نگران شارژ بیش از حد باتری خود باشید یا اینکه نگران اتصال گوشی به برق بعد از شارژ کامل باشید. با این حال، حتی اگر این افسانه نادرست باشد، اما برخی از کارها شما احتمالاً روزانه انجام می دهید که به باتری تلفن آسیب می رساند و طول عمر کلی آن را کاهش می دهد.

شارژر

هر چقدر باتری خود را همیشه بیشتر شارژ کنید. طول عمر باتری هم بیشتر می شود. مثلا اگه شما همیشه تلفن همراه خود را 25 درصد شارژ کنید. باتری فقط برای 500 شارژ کامل پتانسیل دارد. اما اگر همیشه تا 75 درصد شارژ کنید پتانسیل آن به 2500 بار شارژ کامل می رسد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که تخلیه باتری در تمام مدت و سپس شارژ مجدد آن تا 100 درصد ایده بدی است. اگر تلفن شما را برای چند دقیقه خاموش و روشن در طول روز شارژ کنید ، عمر بسیار بیشتری خواهد داشت.

8. با موبایل خود ورزش نکنید.

ورزش کردن با موبایل علاوه بر افزایش خطر سقوط و افتادن گوشی باعث می شود که رطوبت بدن و گرمای آن به گوشی هم نفوذ کند چرا که بعضی از گوشی ها کاملا ایمن نیستند و ممکن است عرق بدن شما به آن نفوذ کند یا گرمای بدن دمای آن را بیش از حد بالا ببرد.

9. هنگام رانندگی گوشی خود را ایمن نگه دارید.

سیستم ناوبری داخلی تلفن شما را در طول سفر جاده ای بسیار مفید می کند مثل برنامه های مسیریاب و GPS برای کمک به شما در حین رانندگی. اما مراقب باشید که گوشی خود را در جایی قرار دهید که هنگام رانندگی در خطر پرتاب شدن نباشد. از یک هولدر مطمئن برای موبایل در داخل ماشین استفاده کنید.

10. تنظیم دستگاه به حالت کارخانه

بعضی از ویروس ها و بدافزارها فقط با ریست کردن کامل گوشی پاکسازی می شوند. چرا که این گونه ویروس ها علاوه بر تهدید امنیت اطلاعات دستگاه شما با فعالیت مخفیانه در پس زمینه موبایل باعثت مختل شدن سرعت دستگاه و فشار به سخت افزار می شوند یکی از راه های افزایش طول عمر موبایل و حذف بدافزارها ریست کامل دستگاه به تنظیمات کارخانه هست.

11. از فضای ذخیره سازی ابر استفاده کنید.

سعی کنید برای ذخیره ساعت اطلاعات موبایل به جای کارت حافظه و استفاده از حافظه خود دستگاه از سرویس های ابری مثل گوگل درایو، وان درایو مایکروسافت، فضای ابری سامسونگ و .. استفاده کنید. با این کار علاوه بر خالی نگه داشتن فضای زیادی از گوشی و افزایش سرعت آن، باعث می شود که دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام سوختن یا خرابی گوشی و یا به سرقت رفتن آن نباشید.

امیدواریم که روش های ذکر شده به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک کند تا همیشه از سرعت و عملکرد گوشی خود راضی باشید. فراموش نکنید می توانید جهت خرید بهترین لوازم جانبی موبایل مثل قاب و گلس از بهترین برندهای جهان با قیمت مناسب به فروشگاه فارس کالا farskala مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید