پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیبا برترین دانشگاه جوان دنیا آشنا شوید+تصاویر

با برترین دانشگاه جوان دنیا آشنا شوید+تصاویر

با برترین دانشگاه جوان دنیا آشنا شوید+تصاویر

دانشگاه صنعتی “نانیانگ” در سنگاپور توانسته با گذشت تقریبا ۳۹ سال از تاسیس خود، عملکرد چشمگیری داشته باشد و جزء ۱۵ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، دانشگاه صنعتی “نانیانگ”( Nanyang Technological University) از تاریخ اول اوت سال ۱۹۸۱ میلادی، با سرمایه‌گذاری مالی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور آغاز به کار کرد.

بیش از ۲۳ هزار و ۹۵۱ دانشجو و ۳ هزار و ۸۴۶ عضو هیات علمی به صورت تمام وقت در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. از این تعداد دانشجو، ۹ هزار نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می دهند.

دانشگاه صنعتی “نانیانگ” از چندین کالج و دانشکده شامل “دانشکده مهندسی”، “دانشکده علوم”، “دانشکده بازرگانی نانیانگ”، “دانشکده پزشکی لی کنگ چیان” “دانشکده تحصیلات تکمیلی”، “کالج علوم انسانی”، “دانشکده هنری” و “دانشکده علوم اجتماعی” تشکیل شده است.

همچنین در محل این دانشگاه چندین موسسه آموزشی استقرار یافته‌اند که از میان آنها می‌توان به رصدخانه سنگاپور و مرکز مهندسی علوم زیست محیطی سنگاپور اشاره کرد.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ سازمان دانشجویی در دانشگاه صنعتی “نانیانگ” وجود دارد که شامل باشگاه‌های دانشگاهی، فرهنگی،رفاهی، ورزشی، هنری و باشگاه‌های مذاهب و اخلاق می‌شود.

دانشکده پزشکی

گرچه تا کنون محوریت دانشگاه نانیانگ بیشتر مهندسی و علوم پایه بوده‌است، دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز اخیرا تأسیس شده‌ و با همکاری دانشگاه امپریال کالج لندن آغاز به کار کرده‌است. بنابراین، دانشجویان فارغ‌التحصیل پزشکی، مدرک مشترک با امپریال کالج دریافت می‌کنند.

تاکنون دانشجویان زیادی از کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری به این دانشگاه سنگاپوری رفته‌اند که پس از بازگشت به کشور، به عضو هیات علمی دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درآمده‌اند.

رتبه‌بندی جهانی

این دانشگاه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان رتبه‌بندی جهانی ” کیو اس” دانشگاه‌های جهان جایگاه اول را از آن خود کرده است.

دانشگاه صنعتی نانیانگ در اوت ۲۰۲۰ میلادی در رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان جایگاه سیزدهم را به دست آورد.

همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه در رتبه ۴۸ دانشگاه های جهان قرار دارد.

دوره دکتری 

این دانشگاه، در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان مثال می‌توان به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با دانشگاه “ام‌آی‌تی”(MIT) اشاره کرد.

معماری منحصر به فرد دانشگاه 

از نکات قابل توجه این دانشگاه، معماری ویژه آن است که بی‌شک آن را به یکی از زیباترین دانشگاه‌های دنیا تبدیل کرده است.

ساختمان این دانشگاه بسیار زیبا بوده و کلیه سقف‌ها،‌ راهروها و دیوارها از فضای سبز پوشیده شده است.

نمای شیشه‌ای این بنا کمک می‌کند که علاه بر زیبایی ظاهری، اجازه دهد از مزایایی طبیعی نور خورشید در روز استفاده شود. دیوارهای شیشه‌ای ساختمان دانشگاه این امکان را برای اساتید و دانشجویان ایجاد کرده است که فضایی خلاق را پیش روی خود داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید