جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریاجتناب از ناسالم ترین رژیم های غذایی

اجتناب از ناسالم ترین رژیم های غذایی

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-02-27 06:43:22Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
برخی از رژیم های غذایی جزو بی فایده ترین و ناسالمترین رژیم های لاغری هستند که نه تنها اثری مثبت برای تان ندارند می توانند ضررهایی هم به بدن تا برسانند.

به گزارش رتبه آنلاین از نمناک، یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که شامل انواع مواد غذایی باشد و در آن هیچ غذایی به طور کامل حذف نشود . برخی از رژیم های کاهش وزن وجود دارند که برای سلامتی مضر می باشند . این رژیم های غذایی ممکن است منجر به کاهش وزن شوند اما در بلند مدت آسیب های جدی برای سلامتی به وجود می آورند.

رژیم تک غذایی

برخی از افراد برای کاهش وزن خود از رژیم تک غذایی استفاده می کنند یعنی فقط از یک نوع غذا و یا یک گروه از مواد غذایی در تمام وعده ها استفاده می کنند . روش های نادرست و رژیم های غذایی ناسالم باعث کاهش بافت چربی بدن نخواهند شد و به محض اینکه رژیم شما به اتمام برسد و به زندگی عادی خود بازگردید اضافه وزن شما برمی گردد.

همچنین در اثر حذف گروه های مختلف غذایی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مشکلات مختلفی در وضعیت سلامتی می شود. کاهش وزن حاصل از رژیم های تک بعدی سبب کاهش بافت عضلانی و کاهش آب بدن و کاهش سوخت و ساز بدن می شود.

رژیم سوپ کلم

در این نوع رژیم شما تنها باید از سبزیجات و میوه ها و سوپ کلم استفاده نمایید میوه ها و سبزیجات برای بدن بسیار مفید هستند اما شما نمی توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را فقط از میوه ها و سبزیجات به دست آورید بنابراین ممکن است دچار بیماری گردید.

مصرف سبزیجات و سوپ کلم سبب می شود شما از این رژیم خیلی زود خسته شوید و به عادات غذایی سابق خود بازگردید و هوس غذاهای دیگر را نمایید.

رژیم سوپ کلم

رژیم غذای کودک

رژیم غذای کودکان ، رژیمی پرسر و صدا که توسط تریسی اندرسون ابداع شده است و در آن رژیم گیرنده ، از غذاهایی که نوزادان بدون دندان میخورند مانند غذاهای پوره شده (عمدتا میوه ها و سبزیجات) استفاده می کنند.

غذای نرم و خمیری کودک مانع پرخوری و موجب سیر شدن میشود اما برای بزرگسالان مناسب نبوده و در بهترین حالت، افراد بزرگسال تنها چند روز یا چند هفته میتوانند غذای کودک را تحمل کنند.این رژیم، لذت جویدن غذا را از بین میبرد.

رژیم خواب

در این رژیم ، فرد بیشتر از حد معمولی می خوابد زیرا طرفداران این رژیم معتقدند اگر شما بیدار نباشید، بنابراین چیزی هم نمی خورید و خیلی راحت وزنتان کم می شود. کیفیت و کمیت خواب بر سطح کورتیزول اثرگذار است و بر هورمونهایی مثل لپتین و گرلین که اشتهای ما را تحریک می کند ، اثر می گذارد.

رژیم HCG

در رژیم hCG ابداع شده توسط سیمونز تا قبل از نهار نباید از غذای جامد استفاده نمود و برای وعده صبحانه می توان تنها قهوه یا چای بدون شکر استفاده نمود . افراد رژیم گیرنده باید به صورت روزانه این هورمون را به ران خود تزریق کنند و یا از قطره و قرص یا اسپری استفاده کنند.

این رژیم مورد تایید FDA نیست و تنها در آن مجاز به مصرف 500 کالری در روز هستید. استفاده از رژیم غذایی بسیار محدود سبب ایجاد سنگ صفری، عدم تعادل الکترولیت ها و ضربان ناهماهنگ قلب می شود.

رژیم غذای میمون ها

یکی از ناسالم ترین رژیم های غذایی است که در آن فرد از غذای مخصوص میمون ها استفاده می کند . ادم اسکات از غذای مخصوص میمون ها استفاده می کند و او درباره این رژیم می گفت :شاید وزنم کم شود، شاید نیرو و قدرت فوق العاده میمون ها را به دست بیاورم. ادم اسکات 5 روز بعد از گرفتن رژیم، با مشکلاتی مواجه شد.

رژیم پالئو

ژیم پالئو توسط دکتر متخصص بیماری های معده و روده آقای والتر وگتلین مطرح شد که امروزه طرفداران زیادی دارد . رژیم گیرنده ها در این رژیم از مقدار زیادی گوشت قرمز استفاده می کنند . این رژیم غذایی بر نحوه غذا خوردن غارنشینان تمرکز دارد.

رژیم پالئو چندین گروه غذایی را که بسیار مفید هستند حذف می کند. رژیم پارینه سنگی باید باید بدون غلات باشد به همین خاطر پروتئین و چربی بالاتری نسبت به دیگر رژیم ها دارد. در این رژیم چندین گروه غذایی دیگر مانند حبوبات و لبنیات که برای سلامتی مفید می باشند ، حذف می شوند.

رژیم پالئو

رژیم های غذایی پاکسازی کننده و سم زدا

رژیم سم زدا یکی از رژیم های غذایی است که در آن خون پاک و تمیز می شود و مواد سمی مضر بدن از بین می رود.هیچ تحقیق علمی برای پشتیبانی از این رژیم ها وجود ندارد.

برخی از رژیم های سم زدایی، محدودیت شدید کالری را توصیه می کنند بنابراین در این رژیم های غذایی سلامتی فرد ممکن است به خطر افتد . از نظر علمی بدن خود برای رهایی از شر به اصطلاح سموم و سایر محصولات جانبی متابولیسم کاملا مجهز است و کبد و کلیه کار دفع سموم را بر عهده دارند.

رژیم تخم مرغ

افراد مشهور هالیوودی با خوردن تخم مرغ ، وزن خود را تا حدودی کم کردند . رژیم تخم مرغ انواع و اقسام مختلفی دارد و فقط در آن افراد از تخم مرغ استفاده نمی کنند بلکه برای ناهار و شام از مرغ و ماهی نیز استفاده می کنند اما بیشتر پروتئین رژیم با خوردن تخم مرغ تامین می شود.

رژیم کلوچه

یکی از رژیم معروف هالیوودی که توسط دکتر سنفورد سیگال طراحی شد ، رژیم کلوچه است که در آن فرد باید فقط روزی یک وعده غذا مانند مرغ، ماهی یا غذاهای دریایی استفاده نماید و در زمان های گرسنگی روزی 6 کلوچه بخورد. در کل روز مصرف 6 کلوچه و یک وعده غذا 800 کالری دارد. در این رژیم باید روزی 8 لیوان پر آب بنوشید.

رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

هندی ها مدعی هستند غذا و آب برای زنده ماندن ضروری نیست بلکه انسان می تواند با هوا، نور خورشید و نیروهای حیاتی زنده بماند. بسیاری از آنها عقیده دارند که برای زنده ماندن آب یا چای های گیاهی به تنهایی، همراه با درمعرض آفتاب بودن کافی است. این رژیم بسیار مضر است و در آن مواد مغذی و ویتامین های بدن به شدت کاهش می یابد.

رژیم گریپ فروت

گریپ فروت دارای ترکیبات چربی سوز شگفت انگیز است و در این رژیم پروتئین فراوان مصرف می کنند و در کنار پروتئین باید گریپ فروت و آب این میوه نیز مصرف نمایند تا به وزن مورد نظر دست یابند.

در رژیم گریپ فروت ، فرد تنها اجازه دارد که در برنامه روزانه 1000کالری مصرف کند و کالری مصرفی نباید بیش از 1000تا شود. این رژیم غذایی نباید به مدت بیش از 10 روز ادامه یابد و مصرف آن نباید با داروهایتان تداخل یابد.

رژیم گریپ فروت

رژیم غذایی بسیار کم کالری یا روزه گرفتن

رژیم فستینگ یا روزه داری از قرن ها پیش برای اهدف مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. رژیم روزه داری باعث پایین آمدن سطح اکسیداتیو استرس در تمام سلول های بدن می شود.

گرسنگی مهم ترین عارضه جانبی رژیم روزه داری است. اگر شما از داشتن قند خون پایین رنج می برید، غذا نخوردن در تمام روز باعث افت قند خون و ایجاد نشانه هایی مانند لرزش، خستگی و تپش قلب می شود.

زمانی که کالری کمی مصرف نماییم ، متابولیسم کند می شود تا انرژی را حفظ کند بنابراین پس از پایان این رژیم و بازگشت به مصرف قبلی متابولیسم شما به طور کامل به حالت اول باز نمی گردد و همین باعث افزایش وزن می شود. شما در طول این رژیم به جز از دست دادن چربی، آب و عضله را نیز از دست می دهید.

رژیم دوکان

رژیم دوکان (Dukan) رژیمی سریع برای کاهش وزن است که در آن اجازه دارید 100 ماده غذایی خاص را در 4 مرحله بخورید. برای اثبات موثر بودن این رژیم هیچ مدرکی وجود ندارد.

دوکان، رژیمی پرپروتئین و کم کربوهیدرات برای کاهش وزن است. رژیم دوکان 4 مرحله دارد:2 مرحله ی کاهش وزن و 2 مرحله ی تثبیت وزن. در این نوع رژیم که مصرف پروتئین بالا است ، افزایش مصرف پروتئین می تواند روی کلیه و سلامتی استخوان ها اثر منفی بگذارد.

رژیم گروه خونی

در این رژیم گروه خونی تعیین کننده ی نوع غذای مناسب برای سلامتی هر فرد است و در آن شما فقط می توانید براساس گروه خونی تان، غذا بخورید. این الگوی غذا خوردن بر مبنای هیچ علمی موثر نیست.

رژیم گروه خونی بخش زیادی از غذاهای فراوری شده ی ناسالم را از رژیم تغذیه ای افراد حذف می کند ، به همین علت این رژیم بدون توجه به انوع گروه های خونی درست کار می کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید