جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بازار بورس امروز ۲۶ بهمن ماه ۹۹/ رشد ادامه خواهد...

پیش بینی بازار بورس امروز ۲۶ بهمن ماه ۹۹/ رشد ادامه خواهد داشت؟

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز ارزش معاملات خوب، رشد شاخص کل و هم‌وزن بالا، صف‌های خرید پایدار، تعادل نسبی در عرضه صف‌های خرید توسط حقوقی‌ها و ورود پول حقیقی در اکثریت قریب به‌اتفاق نمادهای پر معامله و شاخص ساز هرآن چیزی بود که اولین روز معاملاتی با شکل جدید به آن نیاز داشت.با توجه به جمیع موارد ذکرشده به نظر می‌رسد روند معاملات برای امروز همچنان صعودی خواهد بود و همچنین انتظار می‌رود حضور حقیقی‌ها در سمت تقاضا پررنگ‌تر باشد و برآیند ورود پول حقیقی کمتر‌ از روز گذشته نباشد.

برخی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: با توجه به جلسه شورای عالی بورس و  تصویب دامنه نامتقارن سهام, افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها در کنار رشد نرخ دلار, موجب معاملات مثبت سهام در روز معاملاتی گذشته شد و همچنین رکورد خروج پول از صندوق‌ها و اوراق درامد ثابت شکسته شد که موجب ورود پول به بازار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که بازار امروز هم مثبت باشد.  اما دامنه نوسان نامتقارن در کوتاه‌مدت ممکن است موجب مثبت شدن بازار شود ولی در بلندمدت موجب ترس سهامداران از دامنه منفی خواهد شد و به نفع بازار نخواهد بود.

برخی دیگر تاکید می‌کنندبا توجه به رشد قیمت کامودیتی ها و رشد قابل‌توجه قیمت نفت و رسیدن آن به بالای 62 دلار و همچنین به دلیل رشد دلار، انتظار می‌رود شاهد رشد سودآوری در شرکت‌های صادراتی کامودیتی محور باشیم. همچنان پیش‌بینی می‌کنم که روند قیمت دلار در میان‌مدت صعودی با شیب ملایم خواهد بود. طی روز گذشته 1415 میلیارد  تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها به بازار واردشده که بالاترین ورود نقدینگی از ابتدای زمستان 1399 تاکنون بوده است. نکته قابل‌توجه این است که طی روز گذشته برای دومین روز متوالی شاهد مثبت شدن خالص خرید حقیقی‌ها در بازار بودیم؛ چنانچه این روند طی چند روز آینده تداوم داشته باشد می‌توان به رشد قیمت سهام و تغییر روند بازار سرمایه امیدوار بود.

 

J10

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید