جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعروف ترین سوغات کشورهای خارجی + تصاویر

معروف ترین سوغات کشورهای خارجی + تصاویر

در این مطلب به معرفی سوغات مشهور کشورهای مختلفی می‌رویم که از  نظر گردشگران به عنوان بهترین یادگاری آن کشورها یاد می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از لست سکند، هرچند نقش سوغات به عنوان یک یادگاری بسیار بیشتر بوده و از جانب کشور میزبان می تواند نقش صدور فرهنگ خود به دیگر نقاط را داشته باشد. در میان کشورهایی که قدمت و فرهنگ غنی تری دارند مانند مصر، یونان و ایران دارای سوغات های متعددی هستند که در هر ناحیه از کشور می‌تواند متفاوت باشد.

 

1. مالت – عسل

کار را با عسل، یکی از خوارکی های مشهور جهان آغاز می‌کنیم که قدمت آن به پارینه سنگی باز می‌گردد. اما اینکه چرا عسل به عنوان یکی از سوغات مشهور مالت شناخته می‌شود کافی است بدانید که کشور مالت خود به معنای عسل است! در واقع مالت واژه ای یونانی به معنی عسل است که یونانیان برای این کشور انتخاب کردند و تا کنون نیز بر این کشور باقی مانده. همچنین در مالت گونه ای خاص از زنبورهای عسل زندگی می‌کنند که طعم و عطر عسل تولید شده آن‌ها به هیچ کجا شبیه نیست.

 

عسل طبیعی

 

2. ایتالیا – کالاهای چرمی

از جذاب ترین و در عین حال معروف ترین سوغاتی های ایتالیا می‌توان کالاهای چرمی را نام برد که طیف گسترده ای از محصولات نظیر کیف، کفش، لباس و … را در بر می‌گیرد. یکی از بهترین اماکن برای خرید این سوغاتی  در شهر فلروانس و بازار سن لورنزو واقع شده است که به روش مخصوص و اصیل ایتالیایی ها تهیه می‌شود.

 

بازار چرم
تصویری از بازار چرم فروشان سن لرونزو

 

3. هلند – ظروف دلفت

ظروف سفالی دلفت از آوازه بسیار بالایی برخورداند که علاوه بر هلند در دیگر کشورهای اروپایی نیز می‌تواند یافت شود. ظروف دلفت همانطور که از نامش پیداست نوعی ظروف سفالی است که از  دلفت، شهر جنوبی هلند ریشه می‌گیرد. معمولا ظروف دلفتی به رنگ‌های آبی و سفید ساخته می‌شوند و دارای برجستگی هستند. ظروف دلفت از بهترین سوغات هلند میباشند.

 

سوغات هلند

 

4. روسیه – ماتروشکا

ماتروشکا یا ماتریوشکا نیاز به معرفی خاصی ندارد. تقریبا همه ما با این عروسک های بامزه تودرتو آشنایی داریم یا حتی در مقطعی با آن‌ها بازی کردیم. بد نیست بدانید که ماتروشکا در واقع الهام گرفته از  نوعی عروسک ژاپنی به نام کوکِشی (kokeshi) است که بیانگر 7 خدای بخت و اقبال در ژاپن بودند. اما چیزی که الان شاهدش هستیم، شهرت ماتروشکاست که در تمامی کشورها به عنوان یک نماد و سوغات روسی شناخته می‌شود. در آخر اگر روزی به روسیه رفتید سعی در خرید ماتریوشکای مرغوب و اصلی را داشته باشید، یعنی ماتریوشکایی که از جنس چوب درخت توس و یا چوب زیرفون ساخته شده باشد.

 

سوغات روسیه

 

5. مکزیک – ماسک های چوبی مایا

همانند ما ایرانی ها کشورهای دیگر  هم به تاریخ و گذشته خود می‌بالند و مکزیک نیز از این قائده مستثنی نیست. با وجود سکونت تمدن رازآلودی چون مایاها دلیلی هم برای افتخار نکردن وجود ندارد. به هر حال کافیست تا از مغازه های محلی مکزیک بازدید کنید تا با خرید یه ماسک مایایی خود راه با تاریخ این کشور همراه کنید.

 

سوغات مکزیک

 

6. بومرنگ – استرالیا

بومرنگ یکی از دیرینه ترین ابزار شکار ساخته شده توسط بشر است که قدمت آن به  25.000 تا 50.000 سال قبل باز می‌گردد. درست زمانی که بومیان استرالیایی برای نخستین بار جهت شکار و مبارزه این وسیله که امروزه بیشتر به عنوان یک سرگرمی از آن استفاده می‌شود را اختراع کردند. در ضمن یکی دیگر از سوغات های مشهور استرالیا سنگ زیبای اوپال است. البته اوپال به ویژه اوپال مشکی یکی از گران قیمت ترین سنگ های جهان است و اگر از نظر مالی توانایی خرید آن را نداشتید می‌توانید به خرید بومرنگ کفایت کنید.

 

سوغات استرالیا

 

7. قهوه ترک

ترکیه کشوری با فرهنگ غنی و قدمتی دیرینه است که سوغات های مشهور و غالبا خوش مزه ای دارد! ما در این فهرست قهوه ترک را به عنوان برگزیده ای از سوغات ترکیه انتخاب کردیم. قهوه ترک چیزی نیست که بتوان تنها در ترکیه آن را امتحان کرد و تا سفرهای بعدی در انتظار آن ماند. چرا که با قیمتی مناسب شما می توانید آن را تهیه کنید تا هم خود و هم عزیزانتان را از طعم قوی و کم نظیر این قهوه خوشحال کنید.

 

قهوه ترک

 

8. آلمان – دیوار برلین

اگر راهی آلمان شدید و از دروازه براندنبورگ و ساختمان رایشتگاه دیدن کردید، فراموش نکنید که می‌توانید با پرداخت چند ده یورو تکه ای از دیوار شکسته برلین را برای خود بخرید و این میتواند بهترین سوغات آلمان باشد . بدون شک هیچ سوغاتی به جز تکه های خورد شده دیوار برلین نمی‌تواند بخشی از تاریخ را به شما هدیه دهد.

 

دیوار برلین

 

9. ژاپن – بادبزن

با وجود این که بادبزن‌های ژاپنی به راحتی در هر شهر و کشوری قابل یافت است، اما خرید یک بادبزن ژاپنی در شب های نئونی توکیو بی‌شک حس دیگری به آدم می‌دهد. همچنین در صورتی که از بودجه، فضای کافی و اشتیاق لازم برخورد دارید می‌توانید کیمونو که لباس محلی و مشهور ژاپنی است را نیز تهیه کنید. بادبزن یکی از سوغات ژاپن میباشد که مسافران زیادی از آن استقبال میکنند.

 

سوغات ژاپن

 

10. کره شمالی – پول

به دلیل محدودیت هایی که در کره شمالی وجود دارد به دست آوردن اطلاعات تحریف نشده و واقعی را تنها می‌توان از کسی فهمید که خود به این کشور سفر کرده باشد. آنچه که ما از صحبت های حسان جلوداری، جهانگردی که در سال های اخیر به کره شمالی سفر کرده بود متوجه شدیم، این بود که پول کره شمالی به نوعی با ارزش ترین سوغاتی این کشور به حساب می‌رود که هیچ توریستی حق ندارد آن را از مرز کره خارج کند (جرم تلقی می‌شود). اما خب با کمی زیرکی و جاسازی این کار غیر ممکن نیست. کاری که حسان جلوداری انجام داد.

در ضمن پادکست حسان جلوداری از خاطره سفر به کره شمالی خودش را هم می‌توانید با کلیک بر عبارت لینک شده گوش دهید.

 

سوغات کره شمالی

 

تالیف: لست سکند

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید