سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیآمار جذب سرمایه‌های خارجی از زبان دژپسند

آمار جذب سرمایه‌های خارجی از زبان دژپسند

آمار جذب سرمایه‌های خارجی از زبان دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که با وجود تحریم اقتصادی و شیوع ویروس کرونا از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۴.۹ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شد که طرح‌های مربوطه آن مورد تصویب قرار گرفته و در مرحله اجرا است.

به گزارش رتبه آنلاین از گسترش نیور، فرهاد دژپسند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان در گرگان اظهارکرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌های شتاب بخشی در رسیدن به توسعه کشور است.

وی به ظرفیت استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل ویژگی اقلیمی و طبیعی امکان توسعه بخش‌های گوناگون صنعت در این مناطق وجود ندارد و به جای آن باید بر روی راه‌اندازی صنایع پاک از جمله‌ای تی سرمایه‌گذاری کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: توسعه استان‌های شمالی کشور نیازمند جذب سرمایه بخش خصوصی و بهره گیری از توان سرمایه‌گذاران خارجی است.

استاندار گلستان هم در این جلسه با یادآوری برخورداری این استان از ظرفیت‌های تجاری و کشاورزی گفت: ایجاد بندر، توسعه فرودگاه، راه آهن و ایجاد منطقه آزاد تجاری در اینچه برون موجب شتاب گرفتن چرخ توسعه گلستان خواهد شد.

هادی حق شناس خواستار ایجاد بندر آبی برای واردات چوب و کالا، ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، احیای خلیج گرگان، مشارکت بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در توسعه پرورش میگو و تامین تسهیلات احداث پتروشیمی گلستان شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی در استان شد و گفت: این بانک‌ها با سرمایه مردم گلستان در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند که این رویه باید تغییر کند.

غلامعلی کوهساری به رفع موانع رونق گمرک اینچه برون اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود مشکلاتی مانند فراهم نبودن زیرساخت لازم، صادرات از این گمرک از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش یافت که برای رفع مشکل توجه ویژه و بیشتر مسوولان و نهادهای ذیربط را خواستاریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، مدیرکل گمرکات و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های گلستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت فعالان اقتصادی، رونق تولید، موانع گمرکات و منابع و مصارف بانکی در توسعه استان ارائه کردند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید