شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیحاشیه‌های امروزِ بورس ۱۹بهمن ۹۹

حاشیه‌های امروزِ بورس ۱۹بهمن ۹۹

بورس نمایه

در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با بیش از ۳ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید. مصوبات شب گذشته بازار سهام موجب این رشد چشمگیر شد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از ۳ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن نیز ۱٫۲ درصد به ثبت رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام که تحت‌تاثیر مصوبه دیشب شورای عالی بورس بود، اکثر نمادهای شاخص‌ساز و به تبع آن نمادهای کوچک‌تر سبزپوش شدند و صندوق‌های دولتی نیز به سقف قیمت روزانه خود رسیدند.

در معاملات امروز که ارزش کل معاملات بورس حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود، سه نماد فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین نمادهای کمند، شستا و پالایش بیش از سایر نمادهای بورسی معامله شدند و از سوی دیگر سه گروه خودرو، فلزات اساسی و انبوه‌سازی پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بودند.

شب گذشته در جلسه شورای عالی بورس  ۴ تغییر در قوانین بورس به وجود آمد که از شنبه عملیاتی می‌شود که مهمترین آنها تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام  به منفی دو درصد تا مثبت ۶ درصد خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید