جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریاگر همیشه خسته هستید این بیماری را دارید ؟

اگر همیشه خسته هستید این بیماری را دارید ؟

اگر همیشه خسته هستید این بیماری را دارید ؟

افرادی که به طور مستمر از خستگی دائمی گلایه دارند، احتمال دارد به خستگی آدرنال مبتلا شده باشند.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث دِرِکت، اگر از جمله افرادی هستید که به صورت دائمی احساس خستگی می‌کنید، احتمال دارد به «خستگی آدرنال» مبتلا شده باشید. هنوز تعریف دقیق و مشخصی از خستگی آدرنال ارائه نشده، با این حال، علائم آن به طور مشخص از سوی متخصصان تشریح شده است.

در واقع، پزشکان از واژه خستگی آدرنال برای تشریح ترکیبی از علائم مختلف که شامل موارد ذیل می‌شود، استفاده می‌کنند:

۱- بی حالی و خستگی

۲- بدن درد

۳- حالت اضطراب

۴- فشار خون پایین

۵- اختلالات خواب

۶- مشکلات گوارشی

۷- میل شدید به خوردن نمک و غذا‌های شور

غدد آدرنال در بالای کلیه‌ها قرار دارند و وظیفه تولید هورمون‌های مختلف برای مبارزه با شرایط دشوار و سخت را برعهده دارند. برخی بر این باورند، زمانی که غدد فوق کلیه (آدرنال) بیش از حد کار کنند، دیگر نمی‌توانند هورمون کافی تولید کنند. این نظریه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ مطرح شد، اما تاکنون شواهد قطعی علمی برای اثبات آن ارائه نشده است.

توصیه‌های زیادی برای خلاصی از خستگی آدرنال از سوی متخصصان ارائه شده است. ساده‌ترین راهکار ترک مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و کافئین است. همچنین این افراد باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند و بیشتر بخوابند. مجموع این اقدامات می‌تواند حال شما را بهتر کند.

برخی پزشکان ممکن است برای تسکین علائم خستگی آدرنال به شما مکمل‌ها و ویتامین تجویز کنند. با این وجود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف مکمل‌های غذایی نکنید، زیرا این موضوع می‌تواند با مصرف سایر دارو‌ها تداخل داشته باشد.

اگر به طور دائمی از خستگی رنج می‌برید به طوری که پس از مدتی همچنان علائم آن را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با معاینه بالینی و نیز مشاهده علائم به مشکل شما پی ببرد. برخی موارد کمبود آهن و یا کم کاری تیروئید می‌تواند منجر به بی حالی و خستگی فرد شود. از این رو، با حل کردن این موضوع می‌توانید باعث بهبود حال عمومی خود شوید.

کم کاری غدد آدرنال خود می‌تواند باعث بیماری‌های دیگر مانند بیماری آدیسون شود. علائم بیماری آدیسون شامل مواردی مانند خستگی و بی حالی، بدن درد، کاهش وزن بدون دلیل منطقی، کاهش فشار خون، سبکی سر، از دست دادن موی بدن و رنگ پریدگی پوست است.

با این حال، باید در نظر داشت موارد زیادی می‌تواند باعث ایجاد خستگی دائمی در افراد شود. برای مثال، سبک زندگی یکی از این موارد است. از رایج‌ترین دلایل ایجاد خستگی که با خستگی آدرنال تفاوت دارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- کارکردن زیاد

۲- زندگی خانوادگی و شلوغ

۳- نداشتن خواب کافی

۴- فعالیت خیلی زیاد و یا خیلی کم جسمی

۵- نداشتن یک رژیم غذایی سالم

۶- مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا زیاده روی در مصرف آن

۷- مشکلات مرتبط با سلامت روانی مانند اضطراب  یا افسردگی

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید