جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبازار جهانی چرخید

بازار جهانی چرخید

بازار جهانی چرخید

بازار جهانی پس از پشت سر گذاشتن یک روز خونین، صبح امروز سبزپوش شد. رسیدن نرخ بهره اوراق به بیشترین سطوح از مارس ۲۰۲۰ که نشانه‌ای از خوشبینی به وضعیت اقتصاد امریکا است و به دنبال آن رشد شاخص دلار عامل اصلی افت دیروز کامودیتی‌ها بود.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، گفته می‌شود نگرانی‌ها از افزایش هزینه‌های دولت موجب افزایش فروش در اوراق شده و از این رو امروز اندکی به شاخص دلار فشار آورده است. بایدن جمعه اخیر وعده تریلیون‌ها دلار محرک مالی جدید را داد.

مس در آستانه برگشت به ۸ هزار دلار؟

مس که در دو جلسه معاملاتی اخیر نزدیک به ۴۰۰ دلار افت داشت، اکنون بخشی از آن را جبران کرده و امروز تا ۷۹۹۰ دلار بر تن هم صعود کرد.

 

ریزش بیت‌کوین ادامه نیافت

بیت‌کوین دیروز و پریروز بیشترین افت دو روزه خود را در بیش از ۹ ماه اخیر تجربه کرد و این اتفاق ترس را به جان معامله‌گران انداخت که تجربه ریزش سال ۹۷ تکرار خواهد شد. دیروز ۱۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارزها کاسته شد. اما بیت‌کوین امروز توانست خود را از کف ۳۰ هزار دلاری دیروز به بالا بکشد و اکنون حدود ۳۶ هزار دلار معامله می‌شود. برخی افت دیروز را به نوعی اصلاح پس از یک رالی پرشتاب می‌دانستند، عده‌ای به رشد شاخص دلار اشاره داشتند. برخی نیز عقیده دارند هشدار نهاد قانون‌گذار بازارهای مالی انگلیس در خصوص رشد ارزهای دیجیتال به فشار فروش افزوده است.

گلدمن نفت ۶۵ دلاری را پیش‌بینی می‌کند

نفت دیروز تحت تاثیر افزایش چشمگیر در آمار مبتلایان به کرونا کمی تحت فشار قرار گرفت. امروز اما همراه با سایر کامودیتی‌ها شاهد بهبود وضعیت برای بازار نفت بودیم. نفت برنت در نزدیکی محدوده ۵۶ دلار معامله می‌شود. در همین حال گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است برنت تابستان امسال به ۶۵ دلار برسد. در همین حال انتظار بر آن است که آمار موجودی‌های تجاری نفت امریکا نزولی باشد. در این صورت چهارمین هفته متوالی افت موجودی‌های تجاری را خواهیم داشت که نشانه‌ای از بهبود تقاضا برای طلای سیاه است.

انتظار حمایت در طلای جهانی

اونس طلا خود را از کف ۱۸۱۷ دلاری بالا کشیده است و اکنون حدود ۱۸۶۰ دلار معامله می‌شود. ریزش بازارهای سهام و همچنین کند بودن فرآیند واکسیناسیون کرونا در دنیا در صعود طلا موثر ارزیابی شدند. به نظر می‌رسد هنوز نگاه‌ها نسبت به طلا مثبت است اما ریزش اخیر معامله‌گران را محتاط‌تر کرده است. در واقع این انتظار وجود دارد که طلا در کوتاه‌مدت با رشد شاخص دلار تضعیف شود، اما در سطوحی همچون ۱۸۳۰ دلار با حمایت خوبی همراه شود. به ویژه آنکه محرک‌های مالی بیشتر که بایدن وعده داده است، می‌تواند فلز زرد را تقویت کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید