جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیعوامل رشد امروز بورس

عوامل رشد امروز بورس

عوامل رشد امروز بورس

روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، خبر از لغو مصوبه رانت‌ساز زنجیره فولاد داد. هر چند بعد از آن معاون وزیر صمت این خبر را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسد بورس‌بازان به جهانگیری اعتماد کردند و امروز شاهد خریدهای سنگین حقیقی‌ها در بازار به ویژه نمادهای فولادی هستیم.

به گزارش رتبه آنلاین از بورسان، تا این جای کار شاخص کل رشد ۲۴ هزار واحدی (معادل ۱.۹ درصد) را تجربه کرده است و دوباره به کانال ۱.۳ میلیون واحدی بازگشته است. شاخص هم‌وزن هم امروز در مدار صعودی قرار گرفته و تا ساعت ۱۰ رشد ۱.۳ درصدی را ثبت کرده تا به طور کل شاهد بازاری مثبت باشیم.

امروز اغلب صنایع بزرگ بازار با رشدهای بالایی همراهند. به طوری که شاخص صنعت پالایشی‌ها حدود ۴.۱ درصد، خودروسازان ۳.۷ درصد، فلزات اساسی ۳.۴ درصد و بانک‌ها هم با رشد ۲.۳ درصدی همراه شده‌اند. به نظر می‌رسد پالایشی‌ها دوباره سوار بر موج افزایش قیمت نفت شده‌اند و فلزات هم تحت تاثیر خبر لغو مصوبه رانت‌ساز وزارت صمت قرار گرفته‌اند.

اما نکته جالب توجه در این میان رشد دو صنعت بزرگ غیرکالایی یعنی خودروسازان و بانک‌ها است. به نطر می‌رسد این دو گروه هم دوباره تحت تاثیر رفتن ترامپ از کاخ سفید قرار گرفته‌اند.

در بین نمادها هم تا این جای کار بزرگانی مثل فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند. این نمادها تا اینجای کار در مجموع حدود ۶۵۰۰ واحد اثرگذاری مثبت داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد تا ساعت ۹: ۵۰ به عدد ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در بین صنایع خودروسازها، پالایشی‌ها و داروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشتند. شستا، برکت، خودکفا و خبهمن هم نمادهایی بودند که تا این ساعت بیشتر از بقیه معامله شدند.

حقیقی‌ها دوباره در سمت خرید فعال شده‌اند و تا ساعت ۹: ۵۰ دقیقه خالص خرید ۱۸۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند. حقیقی‌ها فعلا بیشترین خالص خرید را در شستا، خبهمن و شنفت داشته‌اند. حقوقی‌ها هم بیشتر از همه فارس، بوعلی و سمگا را خریده‌اند.

البته فشار فروش در بازار سهام خیلی سنگین است و باید دید تا پایان بازار نمادها می‌توانند رشدهای صبح خود را حفظ کنند یا در نیمه دوم دوباره بورس طعمه فشار فروش می‌شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید