پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ ورود پول تازه نفس به بازار پایدار نبود

افراد حقیقی امروز ۵۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک تجارت بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادآنلاین، در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۵۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۵درصد یعنی دو هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «فولاد» و «بوعلی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کوثر »، «شتوکا» و «چدن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه کوثر با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۵ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۲۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۳۹۰ میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

Image 8

Image 7

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید