پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسقوط شاخص بورس به قعر ۳۰ روزه

سقوط شاخص بورس به قعر ۳۰ روزه

سقوط شاخص بورس به قعر 30 روزه

 امروز شاخص کل بورس تهران به رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار واحد رسید که پایین‌ترین سطح در ۳۰ روز کاری گذشته از اول آذرماه تاکنون است.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز ‌شنبه، شاخص کل بورس 43 هزار و 683 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 354 هزار واحد رسید. این رقم پایین‌ترین سطح در 30 روز کاری گذشته از اول آذرماه تاکنون است.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 8 هزار و 539 واحد پایین آمد و در رقم 455 هزار و 168 واحد ایستاد.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 17 هزار و 97 میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز چهارشنبه 38 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 29 درصد کاهش یافت و به رقم 11 هزار و 516 میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید 858 میلیارد تومان شد که نسبت به روز چهار‌شنبه کاهش 8 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 177 درصد رشد یافت و به رقم هزار و 515 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با صف‌ خرید 157 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، شرکت پگاه گیلان (غگیلا)  و رایان هم افزا (رافزا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد خبهمن (گروه خودروسازی بهمن) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 116 میلیارد تومانی داشت. پس از خبهمن، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ایران خودرو (خودرو) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت‌های سیمان فارس (سفار)، آلومراد (فمراد) و معدنی دماوند (کدما) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و توزیع داروپخش (دتوزیع) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز فملی، فولاد، فارس و شستا نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

نقشه بورس

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید