پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیسهم های سودده بورس در روز سه شنبه

سهم های سودده بورس در روز سه شنبه

سهم های سودده بورس در روز سه شنبه

 در بورس شرکت فیبر ایران (با نماد معاملاتی چفیبر) بیشترین افزایش قیمت را داشت و در فرابورس نیز شرکت‌ کی بی سی (KBC) بیشترین افزایش قیمت را داشت.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس 8 هزار و 496 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 444 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 965 واحد بالا آمد و در رقم 460 هزار و 388 واحد ایستاد.

گروه های سبز بازار

در معاملات امروز، قیمت سهام تمام شرکت‌های دو گروه بانکی و خودرویی رشد کرد و عامل اصلی رشد شاخص کل بازار سهام شد.

نقشه بورس 2 دی

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 667 میلیارد تومان شد که نسبت به روز گذشته رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز 43 درصد کاهش یافت و به رقم 440 میلیارد تومان رسید.

امروز شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید 402 میلیارد تومان برای نهمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، پدیده شیمی قرن (قرن) و شرکت دارویی برکت (برکت) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 146 میلیارد تومانی داشت. پس از غبهنوش، شرکت مگسال (زمگسا) و قند اصفهان (قصفها) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت فیبر ایران (با نماد معاملاتی چفیبر) بیشترین افزایش قیمت را داشت. پس از چفیبر، شرکت صنایع فنرسازی زر (خزر) و شرکت سپنتا (فپنتا) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های کی بی سی (KBC)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز نمادهای کگل (معدنی و صنعتی گلگهر)، خودرو (ایران خودرو)، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و وپارس (بانک پارسیان) بزرگان سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند.

 فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) نیز بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

تاثیر دوباره کرونا بر بازارها

بورس امروز مانند چند روز گذشته در نواحی یک میلیون و چهارصد هزار در نوسان است. اما روند معاملات امروز امیدوارکننده به نظر می رسد و غالب صنایع با ورود پول همراه بوده است.

اما خبر بد برای تمامی بازارها که تاثیر آن بر بورس تهران نیز دیده می شود، خبر کرونای جدید در انگلیس است که میزان شیوع آن بسیار زیاد ارزیابی شده است. باید دید تقابل خبر خوب واکسن و پیدایش کرونای جدید به چه می‌انجامد؟

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید