چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیعرضه ۳۰ میلیون سهام "سپیدار سیستم" در عرضه اولیه

عرضه ۳۰ میلیون سهام “سپیدار سیستم” در عرضه اولیه

عرضه ۳۰ میلیون سهام سپیدار سیستم در عرضه اولیه

۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا به تعداد ۳۰ میلیون سهم در فرابورس به زودی عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز ، محمد عزیزاللهی رئیس هیئت مدیره سپیدار سیستم آسیا در نشست خبری عرضه این شرکت در فرابورس اظهار کرد: سپیدار سیستم در شهریور ۹۹ در فرابورس عرضه شد و بر این اساس ۱۵ درصد از سهام شرکت به تعداد ۳۰ میلیون سهم عرضه اولیه می‌شود.

وی افزود: با توجه وجود سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور و همچنین تعداد زیاد شرکت‌های کوچک، تمرکز سپیدار بر روی این گروه از مشتریان است.

رئیس هیئت مدیره سپیدار سیستم با بیان اینکه این شرکت با یک هسته متمرکز و متخصص در حال اداره است، گفت: با توجه به تغییراتی که در بازار صورت می‌گیرد شرکت با اعمال تغییرات در محصولات خود و یا افزودن دامنه به نیاز مشتریان پاسخ می‌دهد.

رشد ۵۱ درصدی درآمد عملیاتی “سپیدار”

همچنین در این نشست، حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا اظهار کرد: این شرکت تلاش کرد با ارائه محصولات مالی و بازرگانی خط جدید در بازار نرم افزار ارائه کند.

وی با بیان اینکه بسته‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پخش و پیمانکاری از محصولات سپیدار هستند، افزود: همچنین بسته‌های “دشت” نیاز اصناف را برطرف می‌کند و برای راهگشایی همه اصناف بر اساس بخش‌های مختلف از جمله پوشاک، سوپرمارکت و لوازم یدکی عرضه می‌شود.

مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا با اشاره به اهمیت آموزش گفت: در آموزش هدف ویژه‌ای را دنبال شده تا با برگزاری سمینار مسیری را باز کنیم تا علاقمندان، این نرم افزار‌ها را آموزش ببینند.

رنجبری ادامه داد: ۹۵ درصد مشتریان شرکت جزو آکادمی مجموعه هستند، همچنین با ۸۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی همکاری داریم و ۵۰۰ دوره آموزشی در این رابطه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹، ۴۱ هزار و ۷۰۰ مشتری از محصولات سپیدار استفاده کردند که میانگین رشد ۶۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: ۲۹۰ شرکت در سراسر کشور نمایندگی “سپیدار” و “دشت” را برعهده دارند و خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا با اشاره به عملکرد مالی این شرکت، گفت: درآمد عملیاتی شرکت از ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۴ به رقم ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است که رشد ۵۱ درصدی داشته است.

رنجبری افزود: بیشترین درآمد شرکت از بخش فروش نرم افزار بوده که سهم ۸۹ درصد را به خود اختصاص داده است و بیشترین بخش هزینه نیز با ۴۸ درصد به حقوق و مزایا مربوط بوده است.

وی با بیان اینکه سود ناخالص و حاشیه سود شرکت از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به رقم ۵۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ رسیده که رشد ۷۷ درصدی داشته است.

مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا با بیان اینکه سود خالص شرکت از سال ۲۵ درصد در سال ۹۵ به ۸۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است تاکید کرد: درآمد عملیاتی از ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به ۷۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

رنجبری با اشاره به برنامه آینده شرکت اظهار کرد: تولید محصول جدید با تکنولوژی روز همانند هرضه محصولات ابری، تکمیل سبد محصولات فعلی و خدمات، ورود به بازار‌های جدید، افزایش سهم بازار در بخش اصناف جدید، همکاری در جهت توسعه محصول و بازار با شرکت‌های حوزه IT، افزایش کمی و کیفی شبکه نمایندگان و تقویت شبکه آموزش از جمله برنامه‌های است که در برنامه‌های آینده شرکت قرار دارد.

وی درباره جذابیت سرمایه گذاری در “سپیدار” گفت: حاشیه سود بالا حدود ۷۰ درصد در سال ۹۹، سهم آوای بالا در بازار، گستردگی بازاربا وجود ۴۰۰ هزار شرکت کوچک از جمله جذابیت‌های سرمایه گذاری در این شرکت است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید