جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیدر تالار جدید بورس چه می‌گذرد؟

در تالار جدید بورس چه می‌گذرد؟

بورس نمایه

انگار کسی ساختمان به این بزرگی را نمی‌بیند، خلوت است و دیگر خبری از هیاهوی قدیم تالار حافظ نیست، دیگر معاملات حضوری ندارد و حتی به خاطر کرونا دیگر کسی برای مشاهده تابلو هم به تالار بورس نمی‌آید.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، حدود یک سال است که تالار بورس از ساختمال قدیمی و شلوغ خیابان حافظ به بالا شهر و سعادت آباد نقل مکان کرده اما انگار کسی آدرس جدید تالار بورس را ندارد و جز پیک موتوری‌ها و کارمندان تالار بورس کسی در این ساختمان لوکس قدم نمی‌گذارد. می‌گویند رفت و آمد عموم آزاد است اما فعلا به خاطر کرونا دیگر حتی مردم عادی برای دیدن تابلو هم نمی‌توانند به تالار بورس بیایند، حدود ۹ شعبه بانک در این تالار فعالیت می‌کنند اما حتی کمتر کسی از این موضوع خبر دارد و بیشتر مراجعه کنندگان این بانک‌ها کارمندان کارگزاری‌ها هستند.

تالار بورس دیگر هیاهوی قدیم را ندارد و خالی از مردمی است که دور هم زیر تابلو جمع می‌شدند و با مشورت و گفتگو بالاخره خرید روزانه خود را از بازار سهام انجام می‌دادند. تالار بورس بزرگ‌تر اما خلوت‌تر شده و همه این‌ها در حالی است که بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند برای حل مشکلات بورسی خود باید به کجا مراجعه کنند.

ناصر که برخلاف کارمندان کت و شلواری کارگزاری‌ها به خاطر باران روی سر و پاهایش پلاستیک کشیده بود می‌گفت: فقط آمده‌ام چند نامه برسانم اما اینجا برخلاف ساختمان حافظ اصلا شناخته شده و شلوغ نیست و حتی آن موقع که ریزش بورس بسیار زیاد شده بود مردم برای اعتراض روبه‌روی ساختمان قدیمی تالار و ساختمان سازمان بورس در ونک تجمع کرده بودند و انگار اصلا اینجا را نمی‌شناختند.

با وجود اینکه پس از فراگیر شدن بیماری کرونا مردم زیادی به صورت حضوری به این ساختمان مراجعه نمی‌کنند اما خدمات غیرحضوری ۱۰۸ کارگزاری‌ که در این تالار مشغول‌اند اصلا قابل دفاع نیست و کارگزاری‌هایی مانند آگاه و مبین سرمایه روزهای متوالی دچار اختلال بودند و این موضوع معاملات بسیاری از سرمایه‌گذاران را عقب انداخته و به آن‌ها زیان وارد کرده است، حتی هنوز بسیاری از کارگزاری‌ها قادر به صدور کد معاملاتی بدون مراجعه مردم نیستند.

طی ۲ ماه اخیر عده‌ای از سهامداران در اعتراض به افت چشم‌گیر بازار سهام تجمعاتی مقابل  سازمان بورس و ساختمان قدیمی تالار بورس داشتند اما بسیاری از کارمندان تالار جدید بورس و کارگزاری‌ها اصلا از این موضوع اطلاع نداشتند اما یکی از کارمندان حراست می‌گفت: ساختمان تالار جدید حفاظت شدیدی دارد و از طرفی هم این ساختمان اصلا شناخته شده نیست و موقعیت جغرافیایی خوبی نیز ندارد، بسیاری از تجمع کنندگان نیز از مناطق مرکز شهر و پایین شهر بودند که اصلا دسترسی اسانی به ساختمان تالار جدید ندارند و فکر می‌کنم به همین دلیل است که تجمعی اینجا شکل نگرفته است.

مرد میانسالی که برگه‌های زیادی در دست دارد و سراسیمه از این اتاق به دیگری می‌رود می‌گوید: برای واریز سود سهام برخی از سهامداران آمده‌ام و باید برگه‌ها که مبلغ سود و شماره حساب سهامداران درون آن نوشته شده است را به شعبه‌های بانک تحویل بدهم تا سود سهامداران هر چه زودتر واریز شود.

ساختمان جدید تالار بورس از هر حیث با ساختمان قبلی متمایز است، از تابلویی که دیگر تماما قرمز نیست تا سکوتی و خلوتی که زیر تابلوی بورس بی‌سابقه است، حالا بورس دوباره این روزها کجدار و مریض صعودی شده است و روزنه‌های امیدی بین سهامداران ایجاد کرده است اما تک و توک کارمندان مستقر در تالار جدید می‌گویند دولت آنقدر به اعتماد مردم به بورس ضربه زده که می‌ترسیم تا سال‌ها مثل تالار جدید سوت و کور و بی‌رونق بماند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید