پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتحرکات مثبت در بورس امروز ظهور کرد

تحرکات مثبت در بورس امروز ظهور کرد

تحرکات مثبت در بورس امروز ظهور کرد / شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری دارد

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روندی نزولی پیدا کرد اما تحرکات مثبت در نمادهای بنیادین دیده می‌شود و احتمالا روند بازار صعودی خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه و تقاضا در بازار سهام متعادل بود اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات تقاضا بیشتر شود و شاخص کل روندی صعودی پیدا کند. همچنین شاخص هم‌وزن در جریان معاملات معاملات امروز روندی بهتر داشت.

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند بازار سهام در بلند مدت مثبت است اما برخی از کارشناسان انتظار اصلاح در کوتاه مدت را دارند و معتقدند که شاخص کل در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد اصلاح خواهد داشت. همچنین ایمان رئیسی کارشناس بازار سهام عقیده دارد که بازار سهام باید اصلاح داشته باشد و تا همین الان نیز به دلیل عرضه اولیه و بازگشایی پالایشی یکم جلوی اصلاح گرفته شده است.

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام عملکرد شاخص هم‌وزن بهتر از شاخص کل بوده و به نظر می‌رسد بازار سهام از بحث لیدر محوری کمی فاصله گرفته باشد.

از طرفی لایحه بودجه نیز با خوشبینی به اقتصاد سال آینده تدوین شده است، تمایلات بازار سهام نیز مثبت است، قیمت دلار نیز تثبیت شده و قیمت‌های جهانی در حال افزایش است و این دلایل باعث رشد بازار سهام تا پایان سال را دارد.

در جرین معاملات امروز نمادهای تاپیکو، کگل، و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و از طرفی نیز نمادهای مارون، شاوان و آریا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس را داشتند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید