جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتداوم ریزش قیمت دلار و طلا / سیگنال اعتماد به بورس و...

تداوم ریزش قیمت دلار و طلا / سیگنال اعتماد به بورس و بازار سرمایه

در این روزها همه در حال نظاره کردن سقوط ارزش دارایی خود بویژه در بخش دلار و طلا هستند. این بازی سه گانه یا بهتره بگوییم سقوط سه گانه دارایی باعث وارد شدن شوک جدیدی شده است.

به گزارش رتبه آنلاین از کارگر آنلاین، سایت بورس پلاس در تحلیلی نوشت: در این روزها همه در حال نظاره کردن سقوط ارزش دارایی خود بویژه در بخش دلار و طلا هستند. این بازی سه گانه یا بهتره بگوییم سقوط سه گانه دارایی باعث وارد شدن شوک جدیدی شده است.
جدای از سوالی که برای همگان مطرح است که این بازار تا کجا منفی می شود، فضای ترسی است که مردم با آن مواجهند. این فضای تعلیقی که بر بازار حاکم شده، قدرت تصمیم‌گیری را به ویژه در بخش تقاضا بشدت تحت تاثیر قرار داده است.
از طرفی طی روزهای گذشته حجم معاملات کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در جای خود سیگنال بسیار بدی را به معامله‌گران ارسال کرد. زیرا زمانی که حجم معاملات با کاهش همراه می‌شود به این معنی است که نقدشوندگی بازار تحت‌تاثیر قرار دارد و در این شرایط احتمال ریزش بیشتر نیز وجود خواهد داشت. از طرفی عرضه شدید سهام عدالت باعث سقوط بیشتر بازار شده است.
اما برای درک شرایط مناسب و تحلیل واقع بینانه بهتر است رفتارهای این مثلث را ببینیم. اگر قبول داشته باشیم که تمامی ارکان این مثلث رفتار مشابهی دارند، آنگاه این باور بیشتر تلقین می شود که خود مردم نیز به شاخص بالای ۲ میلیون واحد، دلار ۳۲ تومانی و همچنین سکه ۱۶ میلیونی باور ندارند و در این بازارها شروع به عرضه دارایی خود می کنند. همچنین یک سناریوی قوی این است که بازار منفی بورس و از طرفی ریزش شدید دلار و طلا، باعث ایجاد جذابیت برای ورود سرمایه های مردم به بورس است. به هرحال آنچه مسلم است احتیاط زیاد در ورود به این بازار است.
نهایتاً این پرسش مطرح است که آیا این ریزش دلار و طلا، سیگنال بازگشت اعتماد به بازار سرمایه خواهد بود؟
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید