شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپذیره‌نویسی دو صندوق ETF در بورس کالا

پذیره‌نویسی دو صندوق ETF در بورس کالا

علیرضا ناصرپور

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از آغاز پذیره‌نویسی دو صندوق ETF محصولات کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و مهمترین مزیت آن را اعلام کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد۲۴، علیرضا ناصرپور درباره پذیره نویسی دو صندوق کالایی کشاورزی گفت: درخواست دو صندوق کالایی در حوزه کشاورزی به سازمان بورس ارائه شده و مورد موافقت قرار گرفته و منتظر دریافت مجوز برای پذیره نویسی هستند. این صندوق‌ها بصورت عام و قابل معامله (ETF) هستند و محصولات کشاورزی پذیرش شده و دارای اختیار معامله و گواهی سپرده در این صندوق معامله می‌شوند.

وی افزود:این صندوق شامل مشتقات کشاورزی و کالا‌هایی مانند زعفران، پسته، کشمش، خرما و سایر محصولات پذیرفته شده در بورس کالا است. محدودیتی در پذیره نویسی وجود ندارد و هر فردی می‌تواند به هر میزان از تعداد واحد ها‌ی این صندوق را خریداری کند. پس از اینکه صندوق، مجوز فعالیت گرفت منابع جمع آوری شده به عنوان سرمایه صندوق صرف سرمایه گذاری در محصولات کشاورزی خواهد شد.

ناصرپور ادامه داد: این صندوق کاملا مبتنی بر سرمایه عمومی است و توسط دو شرکت خصوصی راه اندازی می‌شود. مهمترین مزیت این صندوق، سرمایه گذاری غیر مستقیم سهامداران در حوزه محصولات کشاورزی است. افرادی که از واحد‌های این صندوق خریداری می‌کنند از فروش و نوسان قیمتی محصولات سود می‌کنند و از طرفی نیز منابع قابل توجه‌ای به صندوق‌ها تزریق و باعث ثبات قیمتی محصولات دربازار می‌شود. مدیر صندوق منابع وارد شده را مدیریت می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه محصولاتی خریداری کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید