جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادینقش مثبت مجمع سهامداران حقیقی در آینده بورس

نقش مثبت مجمع سهامداران حقیقی در آینده بورس

تاثیر نمایندگان بخش حقیقی در شورای عالی بورس

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: ایجاد مجمع سهامداران حقیقی و حضور افرادی از این مجمع در شورای عالی بورس اگر بتواند نقطه نظرات بخش حقیقی بورس را به شورای عالی بورس انتقال بدهد موثر و مفید خواهد بود.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، پس از مدت‌ها پیگیری و درخواست سهامداران حقیقی برای داشتن یک تشکل صنفی و نماینده در شورای عالی بورس سرانجام این تلاش‌ها به ثمر رسید و طرح ایجاد این تشکل در مجلس کلید خورد تا سهامداران حقیقی نیز دارای تشکلی قانونی شوند.

این خبر روز پنجشنبه توسط قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس اعلام شد و در صورت تصویب این طرح، سهامداران حقیقی دو نماینده در شورای عالی بورس خواهند داشت و مجمع سهامداران حقیقی می‌تواند تخلفات بازار سرمایه را رصد و به نهاد‌های ذی صلاح گزارش نماید.

همچنین ساماندهی، نظارت و اعطای مجوز فعالیت در فضای مجازی به این مجمع واگذار می‌شود و طبق این طرح صدور مجوز آموزشگاه‌های بازار سرمایه و تصویب استاندارد‌های آموزشی بر عهده این مجمع خواهد بود.

حسین سلیمی نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: ایجاد مجمع سهامداران حقیقی و حضور افرادی از این مجمع در شورای عالی بورس اگر بتواند نقطه نظرات بخش حقیقی بورس را به شورای عالی بورس انتقال بدهد موثر و مفید خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به اینکه حقیقی‌ها بخش زیادی از بازار سرمایه را شامل می‌شوند اگر نماینده‌ای در شورای عالی بورس داشته باشند می‌توانند ایفای نقش کنند و مسائل را به گونه‌ای در شورای عالی بورس مطرح کنند که تصمیم گیری‌ها بهتر و پخته‌تر صورت بگیرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه البته تشکیل چنین مجمعی که همه حقیقی‌ها را در بر بگیرد مشکل است، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در شورای عالی بورس حضور دارد و بخش حقیقی نیز می‌توانند با اتاق همسو شده و به عنوان نماینده به شورا معرفی شوند.

سلیمی بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور است ودارای ۱۹۰ تشکل ثبت شده است، سهامداران حقیقی بورس نیز می‌توانند به عنوان یک تشکل در اتاق بازرگانی ثبت شوند و از این طریق نماینده آن‌ها در شورای عالی بورس حضور پیدا کند.

گفتنی است، در صورت تشکیل این مجمع دارای ۷ عضو هیئت مدیره خواهد بود که به وسیله انتخابات مجازی توسط سهامداران انتخاب می‌شوند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید