جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیروند مثبت بورس با شیب ملایم

روند مثبت بورس با شیب ملایم

بورس نمایه

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز روندی منطقی و آرام در پیش گرفته و با رشد ۲۷ هزار واحدی روبه رو شد؛ اما در ادامه با افت نمادهای پرتقاضا، با کاهش ۱۵ هزار واحدی، به ۱.۹۴ هزار واحد برگشت.

به گزارش رتبه آنلاین از فارس، شاخص کل بورس در معاملات امروز سه شنبه ۷ مرداد با نوسان‌های آرام مواجه شد به گونه‌ای که در یک ساعت و نیم ابتدایی بازار، شاخص کل با رشد ۲۷ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۹۶۲ هزار واحد رسید اما در ادامه و با افزایش فشار عرضه نمادهای پرتقاضا، شاخص کل با افتی ۱۵ هزار واحدی، به ۱ میلیون و ۹۴۷ هزار واحد سقوط کرد.

نمادهایی چون فارس، فملی و فولاد که در هفته‌های گذشته در صف خرید روزانه قرار داشتند، در معاملات امروز در صف فروش بودند و هر یک به تنهایی تأثیرگذاری منفی ۲ هزار واحدی در کاهش شاخص را رقم زدند. این در حالی است که صف خرید حکشتی، تاپیکو و شتران سبب شد که هر یک از این نمادها، تأثیر ۲ تا ۲.۵ هزار واحدی در رشد مثبت شاخص را رقم بزنند.

روز گذشته نیز نماد خودرو با صف تقاضای نیم میلیاردی مواجه شد که در شفاف سازی های امروز مشخص شد یکی از فعالان حقوقی بازار این صف را به تنهایی ایجاد کرده بود و درنتیجه آن، رشد عجیب ۲۱ درصدی در ارزش خودرو رقم خورد.

همچنین امروز عرضه اولیه بگیلان اتفاق افتاد؛ ضمن اینکه تعدادی از نمادهایی که از مجمع برگشته بودند، با بازگشایی نماد مواجه شدند که از استقبال خوب سهامداران و سرمایه گذاران خرد بهره مند شدند.

شاخص هم وزن نیز در معاملات امروز با رشد ۴ هزار و ۳۷۵ واحدی به رقم ۵۰۷ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. ارزش بازار هم با رشد ۰.۸۲ درصدی، به رقم ۷ هزار و ۲۸۵ هزار میلیارد تومان دست یافت.

نماد ذوب هم با گذشت یک هفته از بازگشایی، رکورد رشد روزانه ۴ درصدی ارزش سهام را حفظ کرد و به قیمت هزار و ۱۵۶ تومان به ازای هر سهم دست یافت.

دارایکم هم که در ابتدای ورود به بازار سرمایه، ارزش هر یونیت سرمایه گذاری آن تا حدود ۵۰ هزار تومان افزایش یافته بود، این روزها در سراشیبی سقوط قرار داشته و حتی از ارزش ذاتی هر یونیت (NAV) که تا ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود، پایین‌تر بوده و به ۲۳ هزار تومان کاهش یافته است. از همین رو نماد این صندوق سرمایه گذاری (ETF) فعلاً متوقف است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید