پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

انفجار سرمایه در “بپاس”

 

انفجار سرمایه در

شرکت بیمه پاسارگاد از محل بیمه های عمر، منابع مناسبی به دست آورده که اتفاقا بخشی از این منابع در بازار سرمایه، سرمایه گذاری شده و سود خوبی هم از این سرمایه گذاری محقق کرده ایم.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، اکثر سهم های بازار از ابتدای سال جاری بازدهی های چشمگیری برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده اند. “بپاس” هم از اول امسال بازدهی ۴۱۰ درصدی برای سهامداران به همراه داشته است؛ اما بررسی صورت های مالی شرکت بیمه پاسارگاد نشان می دهد اقبال این نماد بیمه ای، غیر منطقی هم نبوده است.
بیمه پاسارگاد در ۱۲ ماهه ۹۸ به ازای هر سهم ۱۱۶۳ ریال سود محقق کرد که تقریبا ۲ برابر سود تحقق یافته سال ۹۷ بود. این شرکت در ۳ ماهه نخست امسال هم عملکرد درخشانی داشته و ۱۰۲۲ ریال سود شناسایی کرده است!

معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت عملیاتی و دلایل رشد سودآوری این شرکت بیان کرد: رویه شرکت بیمه پاسارگاد نسبت به سایر شرکت های بیمه کمی متفاوت است. این شرکت از ۱۰ سال قبل برنامه ریزی جدی در توسعه بیمه های عمر در پیش گرفته و این برنامه ریزی ۱۰ ساله، الان به بار نشسته و تعداد بیمه شدگان بیمه های عمر شرکت بیمه پاسارگاد از ۵ میلیون نفر هم فراتر رفته است.

انفجار سرمایه در

وی افزود: بیمه های عمر ۲ خاصیت مهم برای شرکت های بیمه ای دارند؛ اولین خاصیت این است که بیمه های عمر، بیمه های بلندمدتی هستند و فروش هر بیمه نامه عمر برای شرکت بیمه گر، درآمدزایی تقریبا ۱۵ الی ۲۰ ساله به همراه دارد.

ضمیری تصریح کرد: دومین خاصیت مهم بیمه نامه های عمر هم جمع شوندگی منابع ناشی از دریافت حق بیمه است و شرکت های بیمه با امکان سرمایه گذاری منابع هنگفتی را در بازارهای مالی و سرمایه ای دارند. شرکت بیمه پاسارگاد هم از محل بیمه های عمر، منابع مناسبی به دست آورده که اتفاقا بخشی از این منابع در بازار سرمایه، سرمایه گذاری شده و سود خوبی هم از این سرمایه گذاری محقق کرده ایم. نکته مثبت این است که روند مثبت فروش بیمه نامه های عمر و به تبع آن جذب منابع از این محل، تداوم دارد و ضمنا با توجه به رونق بازار سرمایه، انتظار می رود سودهای مطلوبی هم از محل سرمایه گذاری ها کسب شود.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد در ادامه با اشاره به برنامه افزایش سرمایه این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر با سرمایه ۵۱۰ میلیارد تومانی، بالاترین سرمایه ثبت شده را در بین شرکت های بیمه ای پذیرفته شده در بازار داریم.

وی تاکید کرد: شرکت بیمه پاسارگاد برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته را شهریور ماه امسال اجرایی خواهد کرد و سرمایه “بپاس” به ۱۰۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید. مرحله دوم این افزایش سرمایه هم سال آینده انجام خواهدشد و سرمایه بیمه پاسارگاد به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل “بپاس” در پایان اضافه کرد: افزایش سرمایه در کنار افزایش منابع جذب شده، بیمه پاسارگاد را نسبت به سایر شرکت های بیمه ای متمایز خواهد کرد. این شرکت فعلا هیچ برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد؛ اگرچه شرکت بیمه پاسارگاد دارایی های ارزشمندی در اختیار دارد و به لحاظ تعداد شعب، سومین شرکت بیمه ای هستیم. ساختمان های تمامی شعب هم در تملک شرکت بوده و هیچ شعبه ای، استیجاری نیست.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید