پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیافزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات/ خودروسازان به سمت شرکای جدید بروند

افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات/ خودروسازان به سمت شرکای جدید بروند


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست دولت این است که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوص اتخاذ نکند و وزارت صمت نیز بر همین روند کار می‌کند.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی بیان کرد: مشورت در دین ما نیز توصیه شده و روال وزارت صمت نیز بر همین روند است و ضرورت این مهم به همه معاونت‌ها و مدیران زیرمجموعه نیز اکیداً توصیه شده است.

او در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نظارت بر قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ افزود: سامانه جامع انبارها برای ایجاد نظارت راه اندازی شده است، انبارها در این سامانه شناسایی شده است و خیلی از کالاها در حال ثبت هست که به تدریج کامل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گـفت: سامانه‌های رصد و کنترل کالا از مبدا (تولیدکننده) تا مقصد (مصرف کننده) در حال راه اندازی و تکمیل هستند و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به نظارت در این حوزه است.

برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید

رحمانی در خصوص تصمیم ستاد تنظیم بازار برای خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب، افزود: در راستای تنظیم بازار برای ذخیره شب عید و مصرف مردم، سازمان تعاون روستایی موظف شد که کار خرید و ذخیره سازی لازم را برای این محصول انجام دهد.

او در خصوص مزایای این تصمیم نیز تصریح کرد: قیمت سیب در کشور پایین آمده بود که این موضوع باعث تلف شدن محصول و ضرر به تولیدکننده ها شده بود و این تصمیم جدید برای خرید و همچنین تامین تسهیلات برای خرید تضمینی به خصوص برای واحدهای کنسانتره سازی، هم به نفع مصرف مردم در شب عید و هم تولیدکنندگان و باغداران ذینفع شد.

تولید مشترک خودرو در برنامه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید خودروهای مشترک با دیگر کشورها، گفت: تولید مشترک خودرو همواره در برنامه بوده و این همکاری ها باید باشد، در گذشته هم با برخی شرکت‌ها این همکاری وجود داشته است، البته برخی در دوران تحریم هم عملکردشان مورد رضایت نبوده و و قاعدتاً به شرکت‌های خودرویی کشورمان توصیه کردیم به سمت شرکا و کشورهای جدید بروند.

رحمانی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز بیان کرد: در شش ماهه اول امسال از سال گذشته به مراتب چرخه بازگشت ارز فعال‌تر بوده و ارز بیشتری بازگشته است و صادرکنندگان نیز موقع صادرات تعهد می دهند که ارز برگردد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید