شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادینخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تولید نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی ۱۰۰ درصد ایرانی در بندرعباس و انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی و نصب آن در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران، در خصوص ابعاد مختلف این دستاورد بزرگ صنعتگران هرمزگانی، اظهار کرد: بویه ها یا علایم شناور دریایی تاکنون به صورت واردات، از تولیدات سازنده های خارجی، تامین و در آبراهه های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب های تنگه هرمز نصب شده اند.

وی افزود: خرید هر نمونه خارجی تولید کشورهای اروپایی و استرالیا بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار هزینه ارزی برای کشور به دنبال دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: ساخت نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی تولید داخل با استفاده از مواد و مصالح داخلی می تواند گام مهمی در خودکفایی کشور، عدم نیاز به واردات آن و جلوگیری از خروج ارز محسوب شود.

وی تصریح کرد: این تجهیز استراتژیک از نوع بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی های داخل کشور طی دوماه، تولید شده و یک محصول ۱۰۰ درصد ایرانی محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت های این اداره کل از صنعتگران ایرانی برای تولید تجهیزات استراتژیک دریایی، افزود: این محصول با همکاری مشترک دو شرکت فعال تولیدی و تجهیزات دریایی در مرکز استان هرمزگان با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر، تولید و اوایل هفته جاری، برای انجام آزمایش های تعادل، شناوری و ثبات رنگ در حوضچه بندر شهید رجایی بندرعباس به آب اندازی شد.

عفیفی پور پیش بینی کرد: امیدواریم این محصول پس از طی کردن دوره آزمایشی سه تا شش ماهه، اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد و در دسترس بنادر و سواحل منطقه خلیج فارس و سایر استان های ساحلی کشور قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بویه ها، علایم شناور دریایی هستند که مسیرهای دریایی را جهت تردد ایمن کشتی ها و شناورهای عبوری در دریاها، کانال های دریانوردی و سایر آبراهه ها فراهم می نمایند؛ بدون وجود این علایم مهم کمک ناوبری، احتمال بروز خطراتی در صنعت دریانوردی همچون تصادف، به گل نشستن و سایر آسیب ها برای شناورها وجود خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید