پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیاعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مهرماه 1398

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مهرماه 1398

نرخ بیکاری جوانان در منطقه یورو، برآورد ارزش بازار شرکت سعودی آرامکو از سوی بانک‌های آمریکایی، نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD و کسری تراز تجاری انگلیس جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.
به گزارش رتبه آنلاین از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

60 میلیون نفر

بانک جهانی: در حال حاضر کشورهای درحال‌توسعه جهان میزان نزدیک به 60 میلیون نفر پناهنده و پناهجو هستند.

90 درصد

بانک جهانی: بیش از 90 درصد از جمعیت جهان در معرض هوای ناسالم قرار دارند. به عبارت دیگر کمتر از 10 درصد جمعیت جهان هوای پاک تنفس می‌کنند.

7.6 درصد و 17 درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): در فاصله سال‌های 2005 تا 2018 بخش خدمات در کشورهای درحال‌توسعه جهان به‌طور متوسط سالانه 7.6 درصد رشد کرده است. این بخش اکنون حدود 17 درصد از کل صادرات کشورهای درحال‌توسعه را تشکیل می‌دهد.

2.5 تریلیون نفر

مجمع جهانی اقتصاد: در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

1.5 تریلیون دلار در برابر 2 تریلیون دلار

وال‌استریت ژورنال: در حالی که کارشناسان سرمایه‌گذاری چند بانک آمریکایی از جمله مورگان استنلی، جی‌پی مورگان و گلدمن ساکس ارزش بازار شرکت نفتی سعودی آرامکو که قرار است عرضه اولیه آن به‌زودی انجام شود را 1.5 تریلیون دلار برآورد کرده‌اند، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همچنان ارزش بازار 2 تریلیون دلاری را برای این شرکت مدنظر دارد.

17 درصد

بلومبرگ: بر اساس مطالعه میدانی اخیر شرکت بیمه مت‌لایف، 17 درصد از شهروندان بزرگسال آمریکایی به دلیل ترس از بروز یک رکود جدید و بحران بانکی، جمع‌آوری پول نقد در خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

از 35 به 45 درصد

بلومبرگ: دولت ترکیه قصد دارد نرخ مالیات بر درآمد را برای بالاترین سطح درآمدی، از 35 درصد فعلی به 45 درصد افزایش دهد.

13.1 تریلیون وون

بلومبرگ: شرکت کره‌ای سامسونگ که در بازار تلویزیون و نمایشگر از جانب رقبای چینی تحت فشار است، قصد دارد 13.1 تریلیون وون کره جنوبی (معادل 11 میلیارد دلار) برای توسعه و تولید نسل جدید تلویزیون‌ها و نمایشگرهای خانگی سرمایه‌گذاری کند.

690 هزار خودرو

رویترز: شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی حدود 690 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده است که این رقم نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی بیش از 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.

4.18 دلار

سی‌ان‌ان: میانگین قیمت هر گالن (معادل 3.8 لیتر) بنزین عادی در ایالت کالیفرنیا طی هفته گذشته به 4.18 دلار رسید که بالاترین میزان آن در بیش از 5 سال اخیر محسوب می‌شود.

1.45 میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: یکی از مدیران شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس اعلام کرد که این بانک در چهارچوب توافق خود با بانک جهانی برای حمایت از زنان کارآفرین در سراسر جهان، از سال 2014 تاکنون 1.45 میلیارد دلار به زنان کارآفرین در کشورهای مختلف تسهیلات اعطا کرده است.

5.1 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD در ماه آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) به 5.1 درصد رسیده است که پایین‌ترین میزان آن از آوریل 1998 (زمان ثبت اولین آمار مشترک بیکاری برای کشورهای OECD) به شمار می‌رود.

8.4 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): ظرف سه دهه آینده کشورهای عضو OECD به‌طور متوسط 8.4 درصد از بودجه بخش سلامت خود را صرف درمان بیماری‌های ناشی از اضافه‌وزن افراد خواهند کرد.

50.4 میلیارد پوند

دفتر ملی آمار انگلیس: کسری تراز تجاری کل (کالاها و خدمات) انگلیس در دوره دوازده‌ماهه منتهی به پایان ماه آگوست (9 شهریور) حدود 50.4 میلیارد پوند بوده است.

15.4 درصد

یورو استات: نرخ بیکاری جوانان (گروه سنی 15 تا 24 سال) در کشورهای منطقه یورو طی ماه آگوست، 15.4 درصد برآورد شده است. کشورهای یونان (33 درصد)، اسپانیا (32.2 درصد) و ایتالیا (27.1 درصد) بالاترین نرخ بیکاری جوانان را در بین کشورهای منطقه یورو داشته‌اند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید