جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریاولین جشنواره فیلمهای ایرانی در میلان فیلم‌سازان را فراخواند

اولین جشنواره فیلمهای ایرانی در میلان فیلم‌سازان را فراخواند


محمد قانع فرد با اعلام این خبر که قرار است جشنواره فیلمهایی ایرانی را در میلان برگزار کند توضیح داد: در نظر داریم فیلمهایی که در ایران مخاطبان بسیاری را به خود جذب کردند را در جشنواره به نمایش بگذاریم و شاید به این طریق بتوانیم در بحث آموزشی و تولید هم همکاری هایی داشته باشیم.

به گزارش رتبه آنلاین، این فیلم ساز که قصد دارد یک جشنواره سینمایی را در میلان ایتالیا برگزار کند، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: حدود چهار سال است که بر روی فضاهای بین المللی متمرکز شدم و تجربه تهیه کنندگی و کارگردانی هم دارم. به واسطه فیلمی که درباره مسیحیانی که در سوریه زندگی می‌کردند ساختم، توانستم در جشنواره های مختلفی شرکت کنم.

او ادامه داد: ایده اولیه راه اندازی این جشنواره از اینجا شکل گرفت که برگزاری این قبیل رویدادها در اروپا به نسبت ایران کار بسیار راحتی است و بدون مناسباتی که ما در ایران با آن مواجه هستیم و کار را سخت می کند میتوان در واحدی کوچک یک جشنواره راه انداخت. به طور مثال میتوان با تعداد کمی فیلم و یک جایی که بتوان فیلم در آنجا اکران کرد، جشنواره ای را برگزار کرد. بر این اساس دوست داشتم کاری انجام دهم تا در جایی که سابقه ای برای جشنواره فیلم های ایرانی وجود نداشت یک جشنواره برای آثار ایرانی راه اندازی کنیم تا از این طریق سینما ایران را به جهان نشان دهیم و فضایی باشد که آوردگاه دیگری مانند بحث آموزشی و تولید هم به همراه خود بیاورد.

این فعال سینمایی افزود: این جشنواره در میلان برگزار خواهد شد و زمان آن اول تا سوم نوامبر امسال خواهد بود. تم اصلی جشنواره هم نشان دادن یک بخشی از سینمای ایران است که ممکن است مغفول مانده باشد و در جشنواره‌ها حضور پیدا نمی کنند زیرا جشنواره ها ذائقه خاص خودشان را دارند و آثار خاصی را هم نمایش میدهند. بنابراین ما در این جشنواره به این سمت نرفتیم که  بخواهیم فیلمهای جشنواره پسند را به نمایش بگذاریم. به عنوان مثال فیلم های کمدی سینمای ایران در جشنواره های خارجی حضور پیدا نمی کنند و فیلم کمدی دیده نمی شود این یکی از حلقه‌های مفقوده سینمای ایران است. بنابراین تصمیم گرفتیم فیلمهای کمدی هم در بخش فیلمهای بلند جشنواره ما حضور داشته باشند.

این مستندساز با بیان اینکه “در نظر داریم فیلمهایی که در ایران مخاطبان بسیاری را به خود جذب کردند را در جشنواره به نمایش بگذاریم” توضیح داد: ۹ فیلم در بخش بلند و در بخش فیلم کوتاه نیز سه باکس نمایش فیلم خواهیم داشت. محدودیتی برای دریافت آثار نداریم. این جشنواره با همکاری سینه کلوب دسیکا در سه روز برگزار می شود و مدیریت آن در ایتالیا فردی است که بیش از ۳۰ سال سابقه کار در حوزه رسانه و مطبوعات مربوط به سینما را دارد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستقل فیلم نوستالژیا، جشنواره فیلمهای ایرانی است که در ایتالیا و در شهر میلان از اول تا سوم نوامبر برگزار می شود. این جشنواره با هدف ارائه تصویری واقعی از فرهنگ و هنر ایران زمین در دو بخش کوتاه و بلند فیلم می پذیرد. برای اطلاع از قوانین جشنواره، جوایز و جزییات بیشتر می توانید به سایت filmnostalgia.com مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید