جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبازگشت بورس‌های جهان از ریزش‌های سنگین

بازگشت بورس‌های جهان از ریزش‌های سنگین


پس از چندین ریزش سنگین سرانجام شاخص‌های بورسی در جهان سبزپوش شدند.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که آمریکا و چین سیگنال های مثبتی از کاهش تنش های تجاری مبادله کردند، شاخص های بورسی در معاملات روز سه شنبه به مدارصعودی بازگشتند و روند ریزش‌های متوالی که در چند روز اخیر کاملا محسوس بود متوقف شد. در حال حاضر جنگ تجاری تجارت حدودا ۷۰۰ میلیارد دلاری بین آمریکا و چین را کاملا تحت الشعاع قرار داده است و دو طرف تعرفه بر واردات محصولات یکدیگر را به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

در آمریکا شاخص ” داو جونز اینداستریال اوریج” با ۱.۱ درصد افزایش مجددا به کانال ۲۵ هزار دلاری بازگشت و در سطح ۲۵ هزار و ۸۹۸.۸۳ واحدی بسته شد. در انگلیس شاخص ” فوتسی ۱۰۰” بورس لندن به دلیل تعطیلات بسته بود اما شاخص های بورسی مهم دیگر نظیر ” کک ۴۰” پاریس و ” دکس ۳۰” فرانکفورت تا ۰.۵ درصد افزایش یافتند.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۷ مدعی شد که مقامات چینی شبانه با آمریکایی‌ها تماس گرفته و خواهان بازگشت دو طرف به میز مذاکرات برای حل و فصل اختلافات تجاری شده‌اند. از طرف دیگر لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات تجاری این کشور در مذاکرات تجاری با آمریکا گفته است که چین خواهان حل و فصل اختلافات تجاری از طریق مذاکراتی آرام است.

در آسیا نیز شاخص ها با صعود قابل توجهی کار خود را به پایان رساندند تا جایی که شاخص ” نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو با ۱.۲ درصد صعود به ۲۰ هزار و ۵۰۹.۳۳ واحد رسید و شاخص ” هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۱ درصد افزایش در سطح ۲۵ هزار و ۶۹۲.۵۴ واحدی بسته شد. در چین شاخص “شانگهای کامپوزیت” ۱.۸ درصد جهش کرد و خود را به ۲۹۱۴.۷۸ واحد رساند.

در دیگر مناطق، شاخص بورس‌های سنگاپور و “تاپیکس” توکیو بیش از ۱ درصد افزایش یافتند، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۳ درصد و شاخص بوس سئول کره جنوبی ۰.۸ درصد بالا رفتند. در نیوزلند، فیلیپین و اندونزی نیز شاخص ها صعودی بودند.

هر بشکه نفت ” وست تگزاس اینتر مدیت” با افزایش ۳۴ سنتی به ۵۳.۹۸ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۲ سنت افزایش به ۵۹.۰۲ دلار رسیدند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید